۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۹۵۳۳۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

زمینه حضور بیشتر روحانی در مساجد کشور فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، با اشاره به وجود 72 هزار مسجد در کشور، شناسایی مساجد فعال و اعزام روحانی به این مساجد را ضروری دانست.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار با مسؤولان کانون فرهنگی مساجد کشور در گرگان، گفت: مسجد به عنوان یک محور در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح شده و در متن و قانون و برنامه ها آمده است.

وی افزود: اگر فعالیت های فرهنگی دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از درون مساجد انجام شود، به طور قطع تاثیرات عمیق تری می گذارد.

آیت الله نورمفیدی، با بیان این که کمک به ساخت و ساز مساجد و کتابخانه های آن، اقدام شایسته و قابل تحسین است، تصریح کرد: فضای مسجد باید به شکلی باشد که سبب جذب جوانان به آن شود.

امام جمعه گرگان، مهم ترین نقض در مساجد را نبود یک مدیر توانمند بیان کرد و گفت: مهم ترین و نخستین کار اساسی که باید نسبت به مساجد انجام شود، امام جماعت آن است.

وی، با اشاره به وجود 72 هزار مسجد در کشور، افزود: باید سنجشی صورت گیرد تا مساجد فعال و غیرفعال شناسایی و برای حضور مبلغان و امام جماعت در مساجد فعال برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تأکید کرد: باید استعدادهای پنج هزار طلبه در کشور شناسایی شود و آنها را برای فعالیت های تبلیغی مناسب در مساجد نقاط مختلف کشور آماده کرد.

وی، با رد دولتی شدن مساجد، تصریح کرد: اگر مسجدی مردمی باشد می تواند اداره شود، در گذشته مسجد را خود مردم می ساختند و اکنون هم باید خودشان نسبت به ساخت آن اقدام کنند و مردمی باشد تا بتواند موئد نظام باشد.

آیت الله نورمفیدی در پایان گفت: مساجد باید به عنوان یک پایگاه عبادت و ذکر یاد حق و مسائل فرهنگی در بین مردم تبدیل شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات