۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۹۵۴۰۳
معاون آموزش جامعةالمصطفی خبر داد؛

اجلاس مدیران گروه‌های علمی جامعةالمصطفی در دی ماه

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه از تدوین سیاست‌های آموزشی چهل کشور جهان و همچنین برگزاری اجلاس مدیران گروه‌های علمی تربیتی این مرکز حوزوی، اواخر دی‌ماه خبر داد.
حجت الاسلام محمدجواد زارعان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدجواد زارعان، معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه، پیش از ظهر امروز در ششمین روز از گردهمایی دانش‌آموختگان المصطفی بر تثبیت فعالیت‌های آموزشی جامعةالمصطفی و توسعه کیفی آنها تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل گروه‌های علمی تربیتی، از برگزاری اجلاس مدیران گروه‌های علمی تربیتی جامعةالمصطفی، اواخر دی‌ماه خبر داد و اظهار داشت: هفتاد گروه علمی، پایه‌های اصلی علمی، آموزشی و پژوهشی جامعةالمصطفی را تشکیل می‌دهند.

توسعه کیفی رشته‌های تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه

حجت‌الاسلام زارعان با بیان این‌که نزدیک به هشتاد رشته تحصیلی در جامعةالمصطفی العالمیه در حال اجرا است، از توسعه کیفی رشته‌ها خبر داد و گفت: معاونت آموزش جامعةالمصطفی در تلاش است تا رشته‌های تحصیلی در حال اجرا را از نظر کیفی توسعه دهد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت آموزش جامعةالمصطفی پرداخت و با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی این معاونت، افزود: نیازها و ارتباط‌های آموزشی نیازمند تمرکز بیشتری است که این پایگاه در زمینه اطلاع‌رسانی و ارتباط متقابل فعالیت‌های خود را توسعه خواهد داد.

تدوین سیاست‌های آموزشی چهل کشور جهان

وی با بیان این‌که سامانه‌های الکترونیکی در بخش‌های مختلف به ویژه پذیرش و فرایند پذیرش، تحقق یافته است، از تدوین سیاست‌های آموزشی چهل کشور خبر داد و گفت: جامعةالمصطفی العالمیه با هشتاد کشور جهان مرتبط است که سیاست‌های آموزشی چهل کشور را تدوین کرده و آماده تدوین سیاست‌های آموزشی نقاط مختلف جهان است.

معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه بر بازنگری در نظام آموزشی جامعةالمصطفی تأکید کرد و با بیان این‌که سی کمیته تخصصی در حال بررسی نظام آموزشی جامعةالمصطفی هستند، نیازهای منطقه‌ای و تجارب دانش‌پژوهان و فارغ‌التحصیلان را در این بازنگری بسیار مؤثر دانست.

حجت‌الاسلام زارعان در بخش دیگری از سخنان خود به تأسیس جامعةالمصطفی العالمیه پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: جامعةالمصطفی العالمیه از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است که با تدبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا تشکیل شد.

وی با بیان این‌که پس از انقلاب اسلامی، زمینه‌هایی فراهم شد تا افراد جویای آموختن معارف اسلامی به جمهوری اسلامی ایران گرایش پیدا کنند، گفت: آگاهی و بصیرت با گذشت سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در مسلمانان جهان نهادینه شده است.

حجت‌الاسلام زارعان با اشاره به برنامه‌های اسلام برای موفقیت و رشد بشر، خاطرنشان کرد: نوک پیکان مسؤولیت در نشر علوم دینی به عهده حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی العالمیه است و هیچ‌گونه کاستی هم در این زمینه توجیه‌پذیر نیست. /920/پ201/ص
ارسال نظرات