۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۹۶۰۱۲
استاندار قم:

ایجاد تحول بنیادین در علوم انسانی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم در دیدار مسؤولان انجمن ایرانی تاریخ اسلام بر ضرورت ایجاد تحول بنیادین در علوم انسانی تاکید کرد.
موسي پور استاندار قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در دیدار مسؤولان انجمن علمی ایرانی تاریخ اسلام طی سخنانی با اشاره به لزوم تلاش در جهت کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش های مختلف اظهار داشت: بحث دگرگونی فرهنگی و ضرورت تولید علومی با محتوای اسلامی و منطبق با الگوی پیشرفت های ایرانی اسلامی لزوم تحول اساسی و بنیادین در علوم انسانی را ضروری کرده است.

وی تاریخ را از شاخه های مهم و کلیدی علوم انسانی برشمرد و افزود: این رشته علوم انسانی از گستردگی خاصی برخوردار می باشد.

استاندار قم از تاریخ به عنوان چراغ راه آینده نام برد و گفت: تاریخ حکایت طولانی انسان ها و روایت گر نحوه گذر بشر از تمدن های مختلف است.

حجت الاسلام موسی پور با قدردانی از تلاش ها و اقدامات انجام گرفته پیرامون معرفی تاریخ پرافتخار اسلام،تشکیل انجمن ایرانی تاریخ اسلام را گامی مؤثر در این راستا دانست و افزود: این انجمن برای رسیدن به نتایج و دستاوردهای بهتر، باید با هدف گذاری و رویکردی مشخص و اولویت بندی موضوعات تاریخی، قدم در این عرصه بگذارد.

وی با اشاره به این که به همت این انجمن اولین همایش ملی مسکویه در قم برگزار می شود اظهار داشت: این همایش در جهت توسعه علمی و تحقیقاتی کشور در حوزه علوم تاریخی و به منظور تقویت هویت اسلامی و ملی ، زیر نظر انجمن علمی ایرانی تاریخ اسلام و با همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر مراکز علمی، در روز نمادین دانش تاریخ، دوم اسفند در قم برگزار خواهد شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمدرضا بارانی مسؤول انجمن علمی ایرانی تاریخ اسلام گزارشی از اقدامات و فعالیت های این انجمن ارائه داد. /901/د102/ص
ارسال نظرات