۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۹۶۱۷۷
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

بیداری مردم تونس برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است/عصر افول ابرقدرت ها فرا رسیده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به تحولات اخیر در کشور تونس و سرنگونی دولت زین العابدین بن علی حاکم مستبد این کشور، بیداری مردم این کشور را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي توليت حرم مطهر حضرت معصومه و امام جمعه قم حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، به تحلیل مسائل روز و جهان پرداخت و با اشاره به تحولات اخیر در کشور مسلمان تونس، ابراز داشت: بیداری مردم این کشور به برکت انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به انقلاب مردم تونس و اعتراض گسترده آنان به دولت دیکتاتور گفت: در یکی دو هفته اخیر در کشور تونس و برخی کشورهای عربی، حوادثی اتفاق افتاد که بسیار عبرت آمیز بود.

امام جمعه قم بیان داشت: همانگونه که مردم ایران شاه را از کشور بیرون راندند، مردم تونس نیز زین العابدین بن علی را از کشور خود بیرون کردند.

وی افزود: در مصر نیز اعتراضاتی نسبت به حاکمان وجود دارد و فریادهایی علیه حکومت شان بلند شده است و در برخی کشورهای دیگر نیز مردم دست به اعتراضاتی زده اند، مردم خسته از حاکمان زور هستند و با حضور در صحنه اعتراض خود را اعلام کردند.

امام جمعه قم، بیداری مردم دنیا و محرومان را به برکت انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: بدون تردید این حرکات و بیداری های از پس لرزه های انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به وضعیت کشور قبل از انقلاب اسلامی و حاکمیت دیکتاتورانه رژیم شاه، ابراز داشت: قبل از انقلاب وضعیت کشور ما به گونه ای اسفبار بود، اما مردم با قیام و انقلاب خود رژیم شاهنشاهی را سرنگون کردند و حتی اثرات این قیام سال ها بعد به عراق رسید و مردم نیز صدام خائن را به این بلا دچار کردند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) حوادث اخیر را درس عبرتی برای مستبدان و مستکبران ارزیابی کرد و افزود: این حوادث برای نوکران آمریکا هشداری است که دست از این اقدامات بردارند و اگر راه خود را ادامه دهند به عاقبت ستم کاران گرفتار خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به شکست های پی درپی آمریکا در منطقه خاورمیانه ابراز داشت: سردمداران این کشور درصدد تشکیل خاورمیانه بزرگ با محوریت آمریکا بودند، اما امروز ورق برگشته است به گونه ای که حتی نوکران سنتی خود را نیز از دست داده اند و امروز خاورمیانه ای با محوریت اسلام و با الهام گیری از انقلاب اسلامی ایران در حال شکل گیری است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها آرزوی ابرقدرتی در دنیا را به گور خواهند برد، تصریح کرد: آمریکا باید از این حوادث و جریانات درس بگیرد و بداند عصر افول ابرقدرت ها فرا رسیده است.

خطیب جمعه قم همچنین در تحلیل خود از حوادث و اتفاقات کشور لبنان گفت: در حال حاضر شاهد توطئه پیچیده ای در لبنان هستیم و دادگاه نامشروع حریری قصد دارد به حزب الله ضربه وارد کند و استقلال مردم این کشور را زیر سوال ببرد.

وی تصریح کرد: همه این موارد به دلیل استقبال بی نظیر مردم و دولتمردان کشور لبنان از رییس جمهور کشورمان است که برای آنها غیرباور بود و آنها این مساله را زنگ خطری بزرگ برای خود می دانند.

امام جمعه قم اقدام ضد اسلامی و ضد انسانی آمریکایی ها در افغانستان را محکوم کرد و ابراز داشت: چند هفته پیش بالگردهای آمریکایی از بخش های مختلف افغانستان وارد حوزه علمیه یکی از بخش های محروم پاکستان شده اند و طلاب را جمع آوری کرده و کوچک ترین طلبه آن حوزه علمیه را انتخاب و در مقابل دیگر طلاب سگ های خود را به جان این طلبه انداخته و بعد هم با چند گلوله او را به شهادت می رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین در خطبه اول نماز جمعه، با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، تصریح کرد: امروز، روز پیمان با امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان است و باید به تاکیدات و توصیه های سید الشهدا و سایر ائمه توجه کنیم و از آموزه های دینی درس و الهام بگیریم. /924/ پ201/ص
ارسال نظرات