۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۹۶۴۱۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

حرکت در مسیر ارزش های دینی و انقلاب، تهاجم فرهنگی را خنثی می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی، یافتن ارزش های دینی و انقلابی است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر اظهار داشت: ارزش های دینی و اسلامی لازمه پویایی و حرکت سعادتمندانه جامعه است و باید در این راستا، با همه توان وارد شویم و با ناتو و جنگ نرم دشمن مقابله کنیم.

وی افزود: اگر از ارزش های دینی و انقلابی در جامعه استفاده نشود، پرده دری جامعه را فرا گرفته و جامعه به گناه آلوده می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی از ارزش های دینی به عنوان ترمز و نگهدارنده انسان از گناه نام برد که انسان را در برابر وسوسه های شیطانی حفاظت می کند.

وی در ادامه اضافه کرد: بحث فرهنگ متعلق به کل جامعه است و همه متولیان امر فرهنگ باید دخیل بوده و فرهنگ از سوی کل جامعه ساخته شود و اگر جامعه خود تمایل به ایجاد فرهنگ نداشته باشد، هیچ دستگاهی به تنهایی نمی تواند از عهده این کار مهم برآید.

این مسؤول فرهنگی بیان داشت: از فرصت های بدست آمده در این برهه از زمان باید در جهت تعالی فرهنگ استفاده کرد و تهدیدهای مختلف را با دوراندیشی و استفاده از خرد جمعی، نقش برآب کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطر نشان کرد: هر چه بستر فرهنگی در جامعه بیشتر آماده باشد، پیشرفت فرهنگی بیشتری حاصل می شود و در این راستا، جامعه به سوی پیشرفت و تعالی گام بر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مسؤولان ما باید فکر فرهنگی خود و هزینه در امر فرهنگ را جدی بگیرند و توجه داشته باشند که کوچکترین هزینه در امر فرهنگ و هنر هر جامعه، بیشترین خدمات رسانی و بهره وری را به دنبال دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: اکنون در دنیا افکار مختلف الحادی، صهیونیست، ارتجاع، وهابیت و شیطان پرستی در مقابل اسلام قرار گرفته اند و باید هوشیارتر از قبل بوده و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: تفسیر هستی از مسیر وحی می گذرد و هر مسیر دیگری غیر از وحی الهی، مسیر بیراه است که نباید به آن توجه شود.

امام جمعه بهشهر نیز در این مراسم گفت: بهشهر با دارا بودن عالمان برجسته و دارا بودن فرهنگ غنی از گذشتگان نباید دارای چنین جایگاهی باشد و حداقل های فرهنگ محروم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صابرجباری، عضو مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: هنر تجلی روح انسان است و باید دقت شود که این روح بدرستی و در مسیر تعالی و خداجوی بشریت رشد و نمو داشته باشد.

گفتنی است، در این مراسم علی اصغر بابا کوهی به عنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر معرفی و از زحمات علیرضا سعیدی رییس سابق این اداره تجلیل شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات