۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۹۶۵۳۴
علی رغم سرمای شدید در کانادا؛

مراسم اربعین اباعبدالله در تورنتو برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اربعین اباعبدالله الحسین (ع) علی رغم سرمای شدید در تورنتو کانادا برگزار شد.
تورنتو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امسال نیز همچون سال های گذشته و علی رغم سرمای شدید هوا، مراسم اربعین ابا عبدالله (ع) با شکوه خاصی در تورنتو برگزار شد. در این روز عزاداران با حضور در حسینیه ها و هیئات به مرثیه سرایی و سینه زنی پرداختند.

امسال روز اربعین حسینی در تورنتو، با برف و سرمای شدید همراه شده بود به گونه ای که سرمای هوا به منفی 30 درجه می رسید، ولی علی رغم این سرمای شدید دوستداران اهل بیت (ع) با حضور در هیئات و راه انداختن دسته های عزاداری، در خیابان ها به بزرگداشت اربعین حسینی پرداختند.

مراسم عزاداری مسلمانان هند و پاکستان نیز در مرکز مسلمانان تورنتو قبل از بیرون آمدن هیات از حسینیه در حسینیه روضه خوانی و سخنرانی انجام شد که در آن سوزخوان پاکستان شهریار علی نقوی مرثیه خواند و بعد از مرثیه حجت الاسلام عون محمد نقوی سخنرانی و مصیبت اهل بیت را بیان کرد.

عون محمد نقوی در سخنرانی گفت: امام حسین (ع) همراه با دوستان و انصار و احباب برای حفاظت دین مبین اسلام در کربلا و در راه خدا جان خودشان را دادند و این ایثار و شهادت امام حسین (ع) بوده که با وجود شدت سرما دوستداران و عزاداران اباعبدالله در این مراسم شرکت کرده اند.

این هیات بعد از اذان مغرب ساعت 17 در حسینیه پاسمور خاتمه یافت./گ/
ارسال نظرات