۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۹۶۵۵۳
عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد؛

موضع گیری رسانه های جمهوری آذربایجان در قبال پیام آیت الله سبحانی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: رسانه های جمهوری آذربایجان در پی تذکر حضرت آیت الله سبحانی به الهام علی اف، در این رابطه موضع گیری منفی کرده اند.
محمدحسين فرهنگي، نماينده مردم تبريز در مجلس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست بررسی ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان که در مؤسسه فرهنگی آران تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اخیراً پس از موضع گیری حضرت آیت‌الله سبحانی در مورد وضعیت دینی کشور جمهوری آذربایجان، شاهد تبلیغات منفی از سوی رسانه ‌های این کشور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید قم اخیرا با ارسال پیامی به الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، ممانعت از ورود دختران باحجاب به مدارس را خلاف دین و اعلامیه حقوق بشر دانسته بودند که این امر موجب تبلیغات گسترده منفی علیه مرجعیت و روحانیت در رسانه های جمهوری آذربایجان شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه وضعیت موجود برای دومین کشور شیعی جهان قابل قبول نیست، تصریح کرد: دولت آذربایجان نباید مشکلات سیاسی خود را از طریق فرافکنی حل کند، البته رد پای رژیم صهیونیستی در تحولات ضد دیدنی این کشور کاملا مشهود است.

وی با اشاره به ترکیب جمعیتی جمهوری آذربایجان و تعلقات دینی مردم این کشور به تشیع اظهار داشت: از مسؤولان و دولتمردان این کشور انتظار می رود، در روند ضد دینی و ایرانی کنونی که به نفع دشمنان ایران و آذربایجان دنبال می شود، تجدید نظر کنند.

فرهنگی در ادامه با اشاره به نقش ایران در حل و فصل مناقشات منطقه ای افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس حسن همجواری و همسایگی، حاضر به میانجیگری در مناقشه قره باغ است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: البته این مساله زمانی قابل بررسی است که دو طرف آن را قبول کنند، فضای موجود در گروه های دوستی پارلمانی بین ایران و آذربایجان نیز می تواند در گسترش همکاری های دوجانبه نقش موثری داشته باشد.

همچنین ولی جباری، ‌مؤلف کتاب شیعیان در جمهوری آذربایجان در این نشست به وضعیت حجاب در مدارس و اماکن این کشور اسلامی پرداخت./935/پ202/ج

ارسال نظرات