۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۶۵۹۳
امام جمعه مسجد سلیمان:

ایران کانون پر حرارت بیداری کشورهای جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان با بیان این که خورشید بیداری و هوشیاری از کانون پر حرارت کشور ایران بر کرانه های دور افتاده جهان می تابد، اذعان داشت: قیام و خیزش مردم تونس و مصر نتیجه ایستادگی، هوشیاری و بیداری سی و سه ساله مردم قهرمان پرور ایران در برابر حکومت سلطه گر و خائن آریا مهری است.
امام جمعه مسجد سليمان، حجت الاسلام اميني


حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این قیام و خیزش های موجود در جهان از مجاهدت فرهنگی صالحان و نیکوکاران تاریخ است، اظهار داشت: قیام و خیزش های اخیر در کشور تونس و مصر مایه خوشحالی همگان است که بعد از سال ها ظلم این حکومت ها بر ملت های خود بصیرت و هوشیاری این مردم اوج گرفت و با تأسی از قیام سرخ عاشورا در برابر حکومت های ستمگر ایستادگی کردند.

وی با اشاره به این که خورشید بیداری و هوشیاری از کانون پر حرارت کشور ایران بر کرانه های دور افتاده جهان می تابد، اذعان داشت: قیام و خیزش های مردم تونس و مصر نتیجه ایستادگی، هوشیاری و بیداری سی و سه ساله مردم قهرمان پرور ایران در برابر حکومت های سلطه گر و خائن آریا مهری است.

مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان قیام علیه حکومت های ظلم را تحقق وعده های الهی خواند و ابراز داشت: اگر امروز در کشورهای تونس و مصر مردم به پا خواستند امیدواریم فردا در کشورهای فقیر و مستضعف مسلمان و غیر مسلمان دیگر قیام علیه حکومت های ستمگر انجام شود و این قیام ها به خیزشی گسترده در سطح کره خاکی تبدیل و به قیام سبز امام زمان(عج)متصل شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان با بیان این که دنیا دنیای ارتباطات و رایزنی های گسترده است، بیان داشت: احزابی که آزاده و وابسته به دولت ها نیستند سطح بصیرت و هوشیاری مردم را بالا بردند و متأسفانه این انقلاب های کنونی از رهبری آگاه و منسجم برخوردار نیستند؛ بنابراین امیدواریم با همدلی، اتحاد و وحدت این خیزش ها بتوانند به سر منزل مقصود برسند.

حجت الاسلام امینی به رهبری های آگاهانه و مقتدرانه امام خمینی(ره) در دوران خفقان قبل از انقلاب اشاره و تصریح کرد: در آن دوران امام خمینی(ره) با شجاعت، صلابت، عظمت و دوستی با مردم ریشه حکومت 2500 سال پهلوی را از بیخ و بن کند و انقلاب ما انفجار نور را با همراهی مردم ولایت مدار ایران به ارمغان آوردند.
امام جمعه مسجد سلیمان خطاب به احزاب آزدای خواه تونس و مصر خاطر نشان کرد: احزاب این کشورها باید با اعتماد به نفس، شجاعت، حفظ و رعایت منافع مردمی، اتحاد کلمه، روی آوردن به یک نظام مردم سالار و الگو برداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام مستقل، یک پارچه و آزادی خواه را تشکیل بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات اخیر لبنان اشاره و تأکید کرد: دبیر کل حزب الله لبنان با همکاری گروه های سیاسی لبنان و تأسی از انقلاب مردمی ایران و اطاعت از فرامین مقام عظمای ولایت دولت آمریکایی حریری را از بین بردند و با همکاری یکدیگر دولت نجیب میقاتی تشکیل دادند.

حجت الاسلام امینی در پایان سخنان خود قیام های اخیر تونس و مصر را پاداش بسیار خوب الهی در آستانه سی و سومین سالگرد باشکوه انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و یادآور شد: بار دیگر به مردم مؤمن و مسلمان ایران اسلامی ثابت شد که خداوند والا مرتبه یار و یاور آنها است؛ از این رو ملت های دیگر از این نظام نوپای مردمی الگو برداری می کنند تا انقلابی مانند انقلاب ملت ایران بوجود بیاورند./945/ت302/ع

ارسال نظرات