۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۹۶۷۶۴
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

منشور اصولگرایی تأمین کننده نظر همه گروه‌های اصولگرا است

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: منشور اصولگرایی افق پیش روی اصولگرایی را به روشنی ترسیم می کند و تأمین کننده نظر همه گروه‌های اصولگرا است.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي
حجت الاسلام حسین ابراهیمی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در پاسخ به برخی انتقادات نسبت به منشور تدوین شده اصولگرایی از سوی جامعتین اظهار داشت: این انتقاد که منشور اصولگرایی بسیار کلی است، انتقادی منطقی نیست، زیرا در منشور باید کلیات مندرج باشد.

وی افزود: منشور اصولگرایی به عنوان یک شاخص برای اصولگرایان مطرح است و ویژگی شاخص‌ها این است که در‌بر‌گیرنده کلیات و عناوین اصلی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برخلاف برخی اظهارات که معمولا از سوی افرادی مطرح می شود که اصولگرا نیستند و هدفشان خدشه به وحدت اصولگرایان است، منشور اصولگرایی افق پیش روی اصولگرایی را به روشنی ترسیم می کند و تأمین کننده نظر همه گروه‌های اصولگرا است.

وی تأکید کرد: روحانیان و تشکل‌های روحانی که تجربه بالایی در پیش از انقلاب و پس از آن داشته‌ و در عین حال عملکرد قابل قبولی را داشته‌اند و واکنش آنها در برابر فتنه های نظام، واکنشی هوشمندانه و توأم با بصیرت بوده است، منشور اصولگرایی را تهیه و تدوین کرده اند؛ بنابر این منشور به دست کسانی تدوین شده که بهترین مواضع را در انقلاب اسلامی نسبت به اصول داشته‌اند.

عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی همچنین درباره ادعای اخیر برخی جریان‌های موسوم به اصلاح طلب مبنی بر التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه برای حضور در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که در فتنه 88 سکوت کردند و یا به صورت علنی همراه سران فتنه بودند، نمی توانند در این زمینه ادعایی داشته باشند؛ اما با این حال حساب افرادی که به قانون التزام دارند و حامی ولایت فقیه هستند از این اشخاص جدا است.

وی در تعریف اصلاح طلبی ابراز داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اصلاح طلبی بدون داشتن اصولگرایی و یا اصولگرایی بدون در نظر داشتن اصللاح طلبی درجا‌زدن است؛ از این رو هر اصلاح طلبی باید اصولگرا و هر اصولگرایی باید اصلاح طلب باشد./955/ت302/س
ارسال نظرات