۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۹۷۱۰۰
روز سه شنبه صورت گرفت؛

دیدار مسؤولان سازمان بازرسی کل کشور با مراجع تقلید و علما

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور با شماری از مراجع تقلید و علما در قم دیدار و گفت و گو کرد.
آيت الله مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قاسم مزینانی مدیرکل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور روز سه شنبه به همراه شماری از مسؤولان این اداره کل در سفر به شهر مقدس قم با مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، مسؤولان اداره کل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور که به منظور بازرسی و نظارت عملکرد نیروی انتظامی قم به مدت دو هفته است که در این شهر مذهبی حضور دارند، روز سه شنبه با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

این گروه صبح روز سه شنبه ابتدا در دفتر شورای عالی حوزه های علمیه حضور یافته و با آیت الله محمد یزدی رییس این نهاد مهم حوزوی دیدار کرده و سپس با حضور در دفتر آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه با وی دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله یزدی در این دیدار سازمان بازرسی را یکی از چشم های نظارتی نظام اسلامی دانست و بازرسی و نظارت را نوعی خدمت برای تکامل نظام اسلامی ایران ارزیابی کرد؛ آیت الله مقتدایی نیز عملکرد مطلوب سازمان بازرسی کل کشور را تضمین کننده سلامت دستگاه های اداری، نهادها و افزایش میزان رضایت مندی مردم دانست.

مدیرکل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور پس از این دو دیدار در دفتر مؤسسه امام خمینی(ره) حضور یافت و با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس این مؤسسه دیدار و گفت و گو کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این دیدار، به تبیین راهبردهای نظارت عالیه پرداخت و با تبیین معیارها و شاخص های این مقوله مهم، رعایت عدالت و عدم تبعیض در بازرسی ها را یک اصل بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: در بازرسی ها و نظارت ها نباید بین قوا و دستگاه های مختلف فرق گذاشت و اگر بنا باشد نسبت به برخی حساسیت داشته باشیم و بقیه را فراموش کنیم این مساله درست نیست.

مسؤولان اداره کل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور، پس از دیدار با آیت الله مصباح یزدی در دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی حضور یافته و نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت وی اقامه کردند.

مدیرکل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه وی سپس در دیدار با سردار احمد توکلی و مسؤولان انتظامی قم نتایج بازرسی خود را به وی اعلام کرد و به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران با فرمانده انتظامی قم به گفت و گو پرداختند.

دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید برنامه دیگر مسؤولان اداره بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور بود که عصر روز سه شنبه در دفتر این مرجع تقلید انجام شد.

در این دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با تاکید بر اینکه بازرسی ها باید کاملا بیطرفانه باشد، تصریح کرد: گرایش های سیاسی، تعصب و حب و بغض نسبت به اشخاص و افراد نباید در مساله بازرسی و نظارت دخالت پیدا کند، در غیر این صورت کار مشکل می شود.

این مرجع تقلید بااشاره به نارضایتی مردم از برخی ادارات و ارگان ها، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و تدبیر مناسب این مشکلات مرتفع شود تا مردم راضی باشند.

این هیات سازمان بازرسی کل کشور همچنین سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با آیت الله علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کردند.

این مدرس برجسته فقه و اصول حوزه علمیه قم در این دیدار نظام اسلامی را غیر قابل قیاس با سایر نظام های دنیا دانست و بر ضرورت تبیین فرهنگ بازرسی در ارگان ها و نهادهای مختلف تاکید کرد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدارها، قاسم مزینانی مدیرکل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از فعالیت های این اداره کل ارائه و اهداف سفر این هیات به قم را تشریح کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات