۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۹۷۲۱۶
امام جمعه سراب:

اتکا به ایدئولوژی دینی رمز پیروزی انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: مردمی بودن، رهبری واحد و اتکا به ایدئولوژی دینی از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران است.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، امروزدر جمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این شهر گفت: انقلاب اسلامی ایران نشآت گرفته از فرامین قرآنی و سیره و منش رسول خدا بود.

امام جمعه سراب با بیان این که امام راحل و رهبر معظم انقلاب تبعیت محض خود را از روش و سیره پیامبر اعظم(ص) در عمل به اثبات رساندند، اظهار داشت: آیات مختلفی در قرآن به اخلاق نیکوی رسول خدا اشاره می کنند و در آیاتی دیگر نیز ایشان به عنوان الگوی حسنه به مردم معرفی و اطاعت از پیامبر در ردیف اطاعت از خدا ذکر شده است.

وی ادامه داد: آنچه که پیامبر مردم را به آن دعوت می کرد چیزی جز دعوت و سخن الهی نبود؛ بنابراین مردم به اطاعت از رسول خدا فرا خوانده شدند.

حجت الاسلام رشتبری رسیدن به هدف نهایی خلقت را که همانا کمال انسانی است، تنها با الگو گیری از سیره و روش پیامبر میسر دانست و افزود: در زندگی پیامبر درس های فراوانی برای مردم نهفته شده است که کنکاش در این باره انسان را به رستگاری می رساند.

امام جمعه سراب، با تشبیه تاریخی حوادث زمان پیامبر با دوره انقلاب اسلامی و رهبری امام امت تصریح کرد: امام بزرگوار ما نیز روش و سیره رسول الهی را الگوی خود قرار داده بود که ساده زیستی، استقامت و پایداری در مواضع حق طلبانه و داشتن اخلاق و رفتار نیکو از جمله اینهابود.

حجت الاسلام رشتبری تاکید کرد: مثل زمان صدر اسلام، انقلاب اسلامی نیز در اوایل پیروزی مورد هجوم انواع ترفندهای دشمنان قرار گرفت که کودتا، آشوب، ترورها و تحمیل جنگ نابرابر نمونه های بارز این توطئه ها بودند که هربار با استقامت و پایداری مردم و رهبری نظام ناکام ماندند.

در ابتدای همایش انقلاب اسلامی ،غلامرضا کاظمی زاده،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سراب گفت: 32سال پیش کمتر کسی باور داشت که انقلاب اسلامی بتواند پروسه رشد و توسعه را طی کرده و به مدارج عالی توسعه دست یابد.

وی اظهار داشت: مردمی بودن، رهبری واحد و اتکا به ایدئولوژی دینی از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران است.

کاظمی زاده تفاوت این انقلاب با سایر انقلاب ها را در روش و ایدئولوژی آن دانست که درآن مردم شهادت را عین پیروزی می دانستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سراب عدم انحراف از مسیر اصلی انقلاب را از دیگر تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها اعلام کرد و شناساندن زوایای مختلف انقلاب را به نسل جوان کشور ضروری دانست.

وی انقلابی ماندن را مهم تر از انقلابی بودن ذکر و اظهار امیدواری کرد که در سایه رهبری و وحدت و همدلی مردم رمز ماندگاری انقلاب، محفوظ باقی بماند./949/پ202/س
ارسال نظرات