۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۹۷۵۴۸
همزمان با دهه فجر صورت می گیرد:

برگزاری نمایشگاه کتب اسلامی در دانشگاه باقرالعلوم قم

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه مبارک فجر، نمایشگاه بزرگی از کتب اسلامی با همکاری شماری از ناشران در دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم در حال برگزاری است.
كتاب


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) رحمان علیزاده، مسؤول روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم با اعلام این مطلب اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر، نمایشگاهی از کتب تخصصی و عمومی در این دانشگاه برگزار شده است.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آشنا کردن هر چه بیشتر دانشجویان با حوزه کتاب و انتشارات، حمایت از خریداران کتاب، ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه و دسترسی ارزان به کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان و عموم را از اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.

وی تقویت ظرفیت نهادهای فرهنگی برای گسترش چاپ کتاب های مفید و مناسب را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و گفت: با برگزاری این نمایشگاه، طلاب و دانش پژو هان در جریان آخرین اخبار نشر و چاپ کتب اسلامی قرار می‌گیرند.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) افزود: با توجه به این که محیط دانشگاه فضایی کاملا علمی و فرهنگی است، با خلاقیت و ا­بتکار در نظر گرفته شده، چیدمان نمایشگاه طوری صورت گرفته تا جامعیت و قابلیت دسترسی برای همگان را داشته باشد.

علیزاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بصیرت افزایی تصریح کرد: هدف ما تنها برگزاری نمایشگاه نبوده، بلکه تقویت اندیشه‌های دینی و ارائه کتبی برای افزایش سطح آگاهی و بصیرت بازدید کنندگان، از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با بیان این مطلب که در این نمایشگاه بالغ بر هزار و صد عنوان کتاب عرضه شده است، یادآور شد: هر چند این نمایشگاه مخصوص ارائه کتب تخصصی حوزه دین می باشد اما در کنار آن برخی کتب عمومی، با موضوع اخلاق، خانواده و دیگر موضوعات نیز ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه چندین ا­نتشارات بزرگ کشور از جمله بوستان کتاب دفتر تبلیغات، مرکز انتشارات اسراء، انتشارات موسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره)، پژوهشگاه فرهنگ و علوم انسانی و دیگر انتشارات آخرین تولیدات خود را عرضه کرده‌ا­ند.

علیزاده هم چنین با اشاره به برنامه های جانبی این نمایشگاه اذعان داشت:با توجه به قرارگیری در ایام الله دهه فجر در حاشیه این نمایشگاه کتاب کلیپ هایی از دوران انقلاب اسلامی، مجاهدت های مردم و برخی خیانت های رژیم فاسق پهلوی پخش می‌شود که به نمایشگاه حال و هوای دوران ا­نقلاب را بخشیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کتب عرضه شده در این نمایشگاه با 20 تا 35 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است، نمایشگاه بزرگ کتب اسلامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) از تاریخ هفدهم تا بیست و ششم بهمن ماه سال جاری دایر بوده و علاقه مندان جهت بازدید می توانند از ساعت 9 تا 19 به این نمایشگاه مراجعه کنند.

خاطرنشان می شود؛ بازدید و خرید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است./916/د102/ع

ارسال نظرات