۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۹۷۹۲۱
امام جمعه رشت:

روزگار عملگی زمامداران دیکتاتور کشور های اسلامی سپری شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان این که روزگار عملگی زمامداران کشور های اسلامی سپری شده و اسلام در حال جهان گیر شدن است، گفت: تحقق پیش بینی امام خمینی(ره) در خصوص فرار حسنی مبارک، غرب را به وحشت انداخته است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با اشاره به آیاتی از سوره قصص اظهار کرد: برخی پیشوایان مردم خود رابه جهنم سوق می دهند.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که قرآن خواست مردم را نخستین و اصلی ترین اصل برای تغییر حکومت ها معرفی می کند، گفت: اگر مردم راضی به حکومت ظالمان باشند، سنت الهی تغییر حکومت ظلم، شامل حال آنان نمی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، حسنی مبارک را فرعون معاصر نامید و افزود: 80 درصد مردن مصر مسلمان و دین باور هستند، اما در حکومت حسنی مبارک به دین خواهی مردم توجه نمی شد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، ترویج فساد و بی بند وبند باری و حمایت زورگویان را از ویژگی های حکومت های دیکتاتوری برشمرد و گفت: قرآن آینده همه دیکتاتورها را نابودی بیان می کند.

امام جمعه رشت، حکومت های دموکراسی را نقطه مقابل حکومت های دیکتاتوری دانست و گفت: در حکومت های دموکراسی با خواست مردم در صورت فساد آمیز بودن طرحی، برنامه های اجرایی جامعه تصویب و اجرایی می وشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قران کریم، با بیان این که بسیار از مردم منافع و مضار خود را تشخیص نمی دهند، اذعان کرد: در صورت عدم بهره گیری حکومت های دموکراسی از تعالیم الهی، تدوین بر نامه ها با اشتباه و خطا مواجه خواهد شد.

خطیب نماز جمعه رشت اعلام کرد: حکومت های طرفدار دموکراسی بی بند و بار، ایران اسلامی را به دلیل پیروی از دستورات الهی محکوم می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دموکراسی الهی را کاملترین نوع حکومت خواند و خاطر نشان کرد: در دموکراسی الهی یا مردم سالاری دینی، دستورات و برنامه های جامعه از دین گرفته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، امر به معروف و نهی از منکر را از مهم ترین ویژگی های حکومت دموکراسی الهی دانست و گفت: امر به معروف به صحنه کشاندن مردم برای اداره جامعه به صورت اسلامی و الهی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حرکت 17 روزه میلیون ها مصری برای سرنگونی حکومت حسنی مبارک، اظهار کرد: رسانه های غرب اخبار ضد و نقیضی در مورد فرار مبارک اعلام می کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش گسترده غرب برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از تاثیر انقلاب ایران در جهان اسلام، گفت: تحقق پیش بینی امام خمینی(ره) در مورد فرار حسنی مبارک، غرب را به وحشت انداخته است.

خطیب نماز جمعه رشت به خطر افتادن منافع رژیم صهیونیستی را از دیگر دلایل غرب برای نگه داشتن مبارک در قدرت خواند و خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی با کمک حسنی مبارک فشار بسیاری بر مقاومت فلسطین اعمال کرده و با فروپاشی حکومت مبارک رژیم اشغالگر قدس آسیب جدی می بیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ایجاد فرصت برای پیدا کردن گزینه دیگری برای رییس جمهوری مصر را از دیگر دلایل مخالفت غرب برای فرار مبارک عنوان و اظهار کرد: ملت مصر اجازه قدرت گرفتن دیکتاتور دیگری را در مصر نمی دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تاکید کرد: روزگار عملگی زمامداران کشور های اسلامی سپری شده و اسلام در حال جهان گیر شدن است./950/پ201/ص
ارسال نظرات