۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۹۸۱۲۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

رهنمودهای امام راحل منشور وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به منویات امام خمینی(ره) در اهمیت وحدت شیعه و سنی گفت: به اعتقاد امام(ره) اعتقاد راسخ به توحید و توحید کلمه آن است که همه مسلمانان در سایه قرآن و اسلام حرکت کنند.
همايش وحدت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، روزگذشته با امامان جمعه و فرمانداران شهرستان های آستارا، تالش، پره سر و رضوانشهر و جمعی از علما و روحانیان اهل سنت و تشیع استان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار جنبش های مردمی در مصر و تونس را از آثار پربرکت وحدت شیعه و سنی دانست و ابراز امیداواری کرد: آثار وحدت بیش از پیش بین مسلمانان جهان متجلی شود.

امام جمعه شهر رشت با بیان این که امروز همه تلاش دشنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان خلاصه شده است، افزود: وحدت هر چه بیشتر شیعه و سنی دشمنان اسلام را نا امید می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اختلاف نظرهای جزیی بین شیعه و سنی نباید سبب ایجاد کدورت و دشمنی شود، اعلام کرد: بروز هرگونه اختلاف بین شیعه و تسنن تحقق خواست دشمنان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، اختلاف در آفرینش را در راستای تعامال بشریت با جهان اطراف و اقوام مختلف خواند و خاطر‌نشان کرد: اختلاف سلیقه سبب شناخت هر چه بیشتر انسان ها از یکدیگر و تکامل بشریت می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که برخی اختلاف نظرهای ساده نباید سبب دشمنی میان مسلمانان شود، گفت: شیعه و سنی هر دو برادر هستند و باید با وحدت و همدلی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی با بیان این که دشمنان اسلام تنها به فکر اختلاف و تفرقه میان مسلمانان هستند، افزود: حملات تروریستی که هر چند مدت یک بار در اماکن متبرکه در عراق صورت می گیرد نشان دهنده تلاش دشمن برای ایجاد دودستگی میان مسلمانان است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که اگر می‌خواهیم در دنیا سعادت‌مند باشیم باید در سایه الله و رهنمودهای او حرکت کنیم، تصریح کرد: دشمنان از صد سال قبل به این فکر افتادند که این کلمه را کم رنگ کنند و سکولاریسم را در جامعه رشد دادند، مذاهب مختلف را در جهان ترویج کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: اکنون نوشته‌های غربزده‌، شیطان پرست‌ها، اومانیست‌ها، سکولاریست‌ها جوامع را بسوی بی‌دینی و لامذهبی می‌کشانند، چون آنها با بازار آشفته می‌توانند به مقاصدشان برسند؛ اما با کلمه توحید نمی‌توانند به مقاصدشان برسند.

حجت الاسلام و المسلمین  قربانی همچنین به فعالیت های فرقه های ضاله از جمله وهابیت در برخی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: امروز تفکر وهابی گری بزرگترین خطری است که دنیای اسلام و مسلمانان جهان را تهدید می کند.

وی سالروز تولد پیامبرعظیم الشأن اسلام را نقطه اتصال میان برداران شیعه و سنی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید در مشترکات با هم یکی باشیم و در مفترقات دشمنی‌ها را دامن نزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به منویات امام خمینی(ره) در اهمیت وحدت شیعه و سنی گفت: به اعتقاد امام(ره) اعتقاد راسخ به توحید و توحید کلمه آن است که همه مسلمانان در سایه قرآن و اسلام حرکت کنند.

امام جمعه رشت با ضروری خواندن گرامی‌داشت هفته وحدت تأکید کرد: شیعه و سنی باید از حقوق هم دفاع کنند و در برابر دشمنان اسلام ید واحد باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات