۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۹۸۲۲۶
امام جمعه رشت:

همدلی میان پیروان ادیان در ایران اسلامی الگویی برای دیگر کشورها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با اشاره به این که همدلی و همراهی میان پیروان ادیان در دنیای اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی ایران کاملاً مشهود است، افزود: متأسفانه برخی با تبلیغات سوء می گویند اقلیت‌ها در کشور‌های اسلامی مورد بی‌مهری هستند که این سخن گزافی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، روز گذشته در چهارمین همایش نیکوکاران استان که در رشت برگزار شد، با اشاره به این که خدمت به خلق، محرومان، زمین افتادگان و نیازمندان هم نزد خدا و خلق خدا محترم است، گفت: در همه ادیان الهی خدمت به مردم و نیازمندان بسیار ارزشمند است، گرچه در ادیان تحریف شده خدمت به بعضی از ملیت‌های دیگر شاید مذموم باشد.

وی با انتقاد شدید از برخی سخنان منحرف خاخام های یهودی که همه مردم را موظف به خدمت‌کردن به یهود می دانند، افزود: یکی از این خاخام های یهودی چندی قبل گفته بوده که گرفتن بعضی از اعضای نوجوانان، کودکان و زنان فلسطینی و فروختن آن‌ها برای نابودی آنان مانعی ندارد.

امام جمعه رشت این سخنان خاخام یهودی را تحریف آشکار دین خدا دانست و با تأکید براین که هیچگاه انبیاء الهی مردم را به ضرر و زیان رساندن به هم نوع خود دعوت نکرده‌اند، بیان داشت: این یک تفکر کاملاً صهیونیستی است و نمی توان آن را به دین موسای کلیم نسبت داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‌کند و نادیده نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در بسیاری از آیات و روایات الهی آمده است، بهترین مردم کسانی هستند که نفع و خیرشان بیشتر به مردم برسد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که دین اسلام و همه ادیان آسمانی خدمت به مردم در رأس برنامه‌هایشان قرار دارد، گفت: این خدمت به مردم می توان شامل ساختن مدرسه، درمانگاه، بیمارستان و رفع نیازمندی‌های نیازمندان باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به این که همدلی و همراهی میان پیروان ادیان در دنیای اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی ایران کاملاً مشهود است، افزود: متأسفانه برخی با تبلیغات سوء می گویند، اقلیت‌ها در کشور‌های اسلامی مورد بی‌مهری هستند که این سخن گزافی است./950/پ202/س
ارسال نظرات