۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۹۸۷۶۷
در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه عرضه شد؛

رسالت حوزویان در پاسخگویی به شبهات

خبرگزاری رسا ـ کتاب رسالت حوزویان در پاسخگویی به شبهات که نگارشی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سلسله نشست های کانون گفتمان دینی است، در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه عرضه شده است.
نمايشگاه كتاب


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، کتاب «رسالت حوزویان در پاسخگویی به شبهات» به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی که چکیده ای از سلسله نشست های کانون گفتمان دینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی است به نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه رسیده و عرضه شده است.

در این کتاب که در سال جاری منتشر شده راههای موفقیت روحانیت در پاسخگویی به شبهات توسط حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در 40 اصل بیان شده است.

در ابتدای این کتاب به نقل از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی آمده است: "پس از 40 سال تجریه و حدود 1000 سفر و چند هزار برنامه در صدا و سیما و بیشترین برنامه در دانشگاه ها، حوزه ها، مردم، پادگان ها که هم از الطاف الهی بوده است، گوشه ای از راه های توفیق را که لمس کرده ام، به عنوان هدیه و یادگار فرهنگی در قالب 40 اصل به عزیزان ارائه می دهم.

اصلاح، اخلاص، علم مفید، نهضت تلخیص، ساده نویسی و آسان گویی، تغییر مکان، تغییر زمان، تبلیغ چهره به چهره، دوگانه سوز بودن، بهره گیری از تمام ظرفیت ها، جبران کمبودها، استفاده از فرصت ها، تهاجمی نه تدافعی، محوریت قرآن و نهچ البلاغه، پرهیز از بی عدالتی، هنر بیان مطلب، جامعه نگری، خودباوری، تعاون و قرض الحسنه علمی، استعدادیابی، توجه به اولویت ها، علم همراه عمل، تمرکز، تفقد، پرهیز از ایجاد حساسیت، دعا و تضرح و توسل، کمگ گرفتن از دیگران، نماز و زکات و امر به معروف، مراعات حال مردم، خنده های حکیمانه، فرار از تکلف، فرار از توجیه، خود را دست کم نگرفتن، عدالت در برخوردها، حق گویی، توجه به نسل نو، توجه به خدمات غیرعلمی، تمرین جرات و تبلیغ برای ازدواج نسل نو از مهم ترین اصول راه های موفقیت روحانیت در پاسخگویی در این کتاب برشمرده شده است.

این کتاب در 48 صفحه و 40 اصل و استناد به آیات و روایات در سال جاری منتشر شده است.

گفتنی است، اولین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، از 30 بهمن تا 6 اسفند صبج و عصر در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) دایر است./916/n102/u

ارسال نظرات