۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۸۹۱۳
آیت‌الله زنجانی در پیامی:

شهادت شیعیان بحرین روند استکبارستیزی را شتاب بخشیده است

خبرگزاری رسا ـ ‌آیت الله حاج سید عزالدین حسینی زنجانی با صدور پیامی گفت: پیروزی نسبی مردم مصر و تونس بر دو دیکتاتور اسلام ستیز و مرعوب غرب این دو کشور دل هر مسلمانی را شاد می کند و آغاز دوران جدیدی را در جهان اسلام نوید می دهد.
آيت الله عزالدين زنجاني  آيت الله زنجاني
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، ‌آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی از علمای مشهد، با صدور پیامی درباره حوادث منطقه به خصوص کشتار شیعیان در بحرین گفت: خون شیعیان بحرین قطعا سبب باروری درخت اسلام خواهی و آزادی خواهی و استکبار ستیزی مردم بحرین خواهد شد و مستکبران و ایادی دیکتاتور حاکم بر بحرین از این کشتارها بهره ای نخواهند برد و نخواهند توانست حرکت عظیم این ملت شریف را متوقف کنند‌.
 
در بخشی از پیام آیت الله زنجانی آمده است‌: پیروزی نسبی مردم مصر و تونس بر دو دیکتاتور اسلام ستیز و مرعوب غرب این دو کشور دل هر مسلمانی را شاد می کند و آغاز دوران جدیدی را در جهان اسلام نوید می دهد ؛ دورانی که مسلمانان با آگاهی و بیداری و در پرتو تعالیم عالیه اسلام به تجدید حیات علمی و فرهنگی و اقتصادی کشورهای خود می پردازند و دست بیگانگان و مستکبران را از کلیه شئون حیات خود قطع می کنند .

متن پیام بدین شرح است:

در ایام میلاد با برکت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم در میان امت مسلمان و در کشورهای اسلامی توامان شاهد حوادث شیرین و حوادث تلخ هستیم. پیروزی نسبی مردم مصر و تونس بر دو دیکتاتور اسلام ستیز و مرعوب غرب این دو کشور دل هر مسلمانی را شاد می کند و آغاز دوران جدیدی را در جهان اسلام نوید می دهد.دورانی که مسلمانان با آگاهی و بیداری و در پرتو تعالیم عالیه اسلام به تجدید حیات علمی و فرهنگی و اقتصادی کشورهای خود می پردازند و دست بیگانگان و مستکبران را از کلیه شئون حیات خود قطع می کنند. اما این راه، راه همواری نیست و سختیها و مشکلات زیادی در این راه وجود دارد که باید ملت مسلمان با صبر و هوشیاری و درایت مسئله را پیش برند تا مبادا مستکبران با حیله ها و بازی های مختلف مانع تحقق اهداف امت مسلمان گردند.

آنچه این روزها در بحرین شاهد هستیم مقاومت مذبوحانه استکبار جهانی و ایادی دیکتاتور او در برابر خیزش عظیم مردم مسلمان بحرین است. کشتار مسلمانان و شیعیان عزیز بحرین بسیار دلخراش و ناراحت کننده است و قلب هر انسانی را به درد می آورد و اینجانب این کشتارها را محکوم می کنم اما این خونها قطعا سبب باروری درخت اسلام خواهی و آزادی خواهی و استکبار ستیزی مردم بحرین خواهد شد و مستکبران و ایادی دیکتاتور حاکم بر بحرین از این کشتارها بهره ای نخواهند برد و نخواهند توانست حرکت عظیم این ملت شریف را متوقف کنند.ما به ایادی استکبار در بحرین توصیه می کنیم بیش از این دست خود را به خون مردم شریف بحرین آلوده نکنند و بدانند پیروزی نهایی از آن مردم بحرین است.اینجانب از سازمانهای بین المللی و جمعیت ها و سازمانهای اسلامی و به خصوص از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می خواهم که با تمام توان و با استفاده از تمام ظرفیت ها جلوی کشتار در کشور بحرین را بگیرند و پیشگیری های لازم را در مورد مردم مسلمان لیبی انجام دهند تا مبادا در آن کشور نیز شاهد چنین وقایعی باشیم.

سخنی نیز درباره مسائل داخلی و برخی معترضین دارم.به این افراد توصیه می کنم که شرایط حساس امت مسلمان را درک کنند و با اقدامات نسنجیده و تفرقه افکنانه باعث تضعیف جبهه اسلامی و تقویت و خشنودی استکبار جهانی نگردند و زمینه سوء استفاده افراد مغرض را فراهم نکنند.البته طبیعی است که اگر کسی واقعا انتقادی دارد از مجاری قانونی و با حفظ وحدت و رعایت تمامی جوانب اقدام می کند و مسئولان نیز موظف هستند از تمامی انتقادات دلسوزانه و سازنده استقبال کنند.

در کنار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام دست به دعا برمی دارم و از خداوند متعال می خواهم که مسلمانان را برمستکبران پیروز گرداند و جوامع اسلامی را از دست حاکمان بی کفایت و وابسته نجات دهد./932/د101/س


ارسال نظرات