۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۹۰۱۹

همایش ملی مبانی فلسفی علوم انسانی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی مبانی فلسفی علوم انسانی با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد.
همايش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی مبانی فلسفی علوم انسانی صبح امروز با حضور صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

از برنامه های وعده صبح این همایش، سخنرانی علمی دکتر لگنهاوزن، دکتر احمد احمدی و دکتر اعوانی بود که درباره مبانی فلسفی، ضرورت‌ها و بایسته‌های اسلامی شدن علوم انسانی پرداختند.

آیت الله مصباح یزدی، مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دراین همایش، تاسیس این موسسه را بر اساس وظیفه اسلامی شدن علوم انسانی بیان کرد و گفت: امروز دانش پژوهان این موسسه در 14 رشته و در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: همایش نواندیشی دینی اقدامی عملی در جهت تحقق بخشیدن به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تحول در علوم اسلامی است.

 
ارائه شش پنل علمی، بیان تاریخچه همایش و اختامیه این مراسم با سخنرانی محمدجواد لاریجانی از برنامه های بعد از ظهر همایش علمی مبانی فلسفی علوم انسانی است.

گفتنی است 
در حاشیه همایش ملی مبانی فلسفی علوم انسانی، نمایشگاهی از محصولات پژوهشی در زمینه علوم انسانی اسلامی دائر شده است.

این همایش ملی به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و با همکاری معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مجمع عالی حکمت اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جامعة‌المصطفی العالمیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه امام صاد(ع)، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می شود /909/پ202/ع

ارسال نظرات