۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۹۹۴۰۲
دبیر کمیته علمی کنگره آیت الله میرزا هاشم آملی:

12 اثر علمی آیت الله میرزا هاشم آملی تحقیق و تصحیح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته علمی کنگره ملی آیت الله میرزا هاشم آملی، احیای آثار علمی این عالم ربانی را یکی از مهم ترین برنامه های کمیته علمی کنگره اعلام کرد و گفت: 12 اثر آیت الله آملی در فقه، اصول، کلام و تفسیر به منظور شرح، تفسیر، تحقیق و تصحیح در اختیار برخی از اساتید بنام حوزه قرار گرفته است.
آيت الله ميرزا هاشم آملي
حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، دبیر کمیته علمی کنگره ملی آیت الله میرزا هاشم آملی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به برنامه ریزی های صورت برای برگزاری این کنگره در سال جاری گفت: بنابر تقاضای فرزندان آیت الله میرزا هاشم آملی، این کنگره در بیستمین سالگرد ارتحال وی یعنی سال 91 برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این کنگره به منظور تبیین زوایای زندگانی و شناساندن آراء و افکار شیخ الفقها آیت الله میرزا هاشم آملی به رهپویان سعادت و نسل جوان تشنه معنویت و حقیقت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمیان از برگزاری و تشکیل کمیته های مختلف برای هر چه باشکوه‌تر برگزار‌شدن این کنگره خبر داد و اظهار داشت: مجموعه آثار و مقالات ارائه شده به کنگره پس از داوری به عنوان کتابی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد مازندران، احیای آثار علمی این استاد برجسته حوزه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته علمی کنگره عنوان کرد و ادامه ادامه داد: آثار گوناگونی از آیت الله میرزا هاشم آملی در اختیار است و 12 اثر این عالم ربانی در فقه، اصول، کلام و تفسیر برای شرح، تفسیر، تحقیق و تصحیح در اختیار برخی از استادان بنام حوزه قرار گرفته تا پس از تدوین و چاپ در روز کنگره مجموعه آثار وی به شرکت کنندگان ارائه شود.

وی، سیری در زندگی، احوال و شخصیت، کتاب شناسی توصیفی، تحلیل و بررسی نظریات و آرای خاص فقهی و اصولی، شیوه‌های الگوبرداری نسل جوان از سیره علمی و عملی عالمان دین، کارکرد عالمان منطقه به ویژه علامه میرزاهاشم آملی(ره) در ولایت مداری مردم‌(‌گرایش به اهل بیت) طبرستان، ترجمه، تصحیح و تعلیق آثار علامه میرزا هاشم آملی به زبان فارسی، عربی و لاتین، بازخوانی و تحلیل فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از جمله موضوعات قابل بحث در این کنگره اعلام کرد.

دبیر کمیته علمی کنگره ملی آیت الله میرزا هاشم آملی از ارسال 48 مقاله به دبیرخانه برگزاری این کنگره خبر داد و ادامه داد: این مجموعه مقالات در قالب کتابی چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام ابراهیمیان همچنین از رونمایی تندیس آیت الله میرزا هاشم آملی در یکی از میادن شهر آمل و دانشگاه آزاد اسلامی این شهر خبر داد و گفت: برگزاری شب شعر، پخش فیلم و توزیع مجموعه مصاحبه ها و دیدارها و انتشار تمبر یاد بود این عالم ربانی از مهم‌ترین برنامه‌های جنبی این کنگره ملی است./950/ت302/س
ارسال نظرات