۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۹۹۶۱۴
امام جمعه سراب:

اتخاذ مواضع دوپهلو در شان نمایندگان مجلس خبرگان نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رشتبری ،امام جمعه سراب گفت: اتخاذ مواضع دوپهلو و مبهم در برابر حوادثی که اصل و اساس نظام را تهدید می کند در شان نمایندگی مجلس خبرگان نیست و نمایندگان مجلس خبرگان باید پیشرو و بصیرت دهنده قشر های مختلف مردم باشند.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب،حجت الاسلام امیر رشتبری ،امام جمعه سراب امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی کشور از جایگاه ممتاز و رفیعی برخورداراست و نمایندگان این مجلس وظایف خطیری را بر عهده دارند.

امام جمعه سراب با بیان اینکه جایگاه مجلس خبرگان قابل مقایسه با دیگر قوا نمی باشد اظهار داشت: با توجه به جایگاه والایی که رهبری نظام اسلامی دارد و مجلس خبرگان به نوعی با رهبری نظام مرتبط است؛ بنابراین این مجلس شان بالاتری نسبت به سایر دستگاه ها دارد.

حجت الاسلام رشتبری تاکید کرد: نمایندگان مجلس خبرگان همواره باید شان و جایگاه این مجلس را حفظ کنند و از آنجائیکه که ترکیب این مجلس را فقهای آگاه و نامدار کشور تشکیل می دهند انتظار جامعه در حوادث و جریان های مختلف کشور این است که نمایندگان مجلس خبرگان روشنگر و هدایت کننده باشند.

امام جمعه سراب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان تصریح کرد: مقام معظم رهبری اولین شان نمایندگی این مجلس را حفظ هندسه کلی نظام و حساس بودن در برابر توطئه های مختلف دشمنان می دانند و در این مورد تاکیدات فراوانی دارند.

خطیب جمعه سراب خاطر نشان کرد: اتخاذ مواضع دوپهلو و مبهم در برابر حوادثی که اصل و اساس نظام را تهدید می کند در شان نمایندگی مجلس خبرگان نیست و نمایندگان مجلس خبرگان باید پیشرو و بصیرت دهنده قشر های مختلف مردم باشند.

حجت الاسلام رشتبری با تاکید بر ضرورت دوری نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از بازی ها و جناح بندی های سیاسی ابراز داشت: مجلس خبرگان رهبری محل خط و جناح گرائی نیست و شان نمایندگی این مجلس ایجاب می کند که نمایندگان مجلس خبرگان از هرگونه ورود به مسائل باندی و جناحی خودداری کنند و مصالح کلان نظام را در نظر داشته باشند.

امام جمعه سراب در عین حال تاکید کرد :خوشبختانه اکثر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در کشور حافظ و پاسدار ارزش های اساسی نظام مقدس اسلامی بوده و همواره ولایت مداری خود را نشان داده اند.

امام جمعه سراب در خطبه اول نماز ضمن برشمردن مصادیق دوستی های مومنان گفت: انسان باید در انتخاب دوست خود دقت لازم را داشته باشد تا دوستی ها موجب خسران دنیوی و اخروی او نشود./949/پ201/ص
ارسال نظرات