۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۹۹۶۱۵
امام جمعه رشت:

ولایت فقیه حافظ ملت در مقابل ضد انقلاب و خوارج داخلی و خارجی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با اشاره به این که هرگونه اغتشاش و فریب دشمن از سوی مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی می شود، اذعان داشت: ولایت فقیه حافظ ملت در مقابل ضد انقلاب و خوارج داخلی و خارجی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد فضیلت کارها با توجه به شرایط انجام آن، اظهار داشت: زمان، مکان و افراد عوامل فضیلت بخش به کارهای خوب و اعمال بد هستند.

وی به بی عدالتی حاکمان دیکتاتور کشورهای عربی خاورمیانه اشاره و خاطرنشان کرد: در اسلام کسی که عادل نباشد، نمی تواند در رأس جامعه قرار گیرد.

امام جمعه رشت، به جایگاه سخاومت مندی در دین اسلام اشاره و بیان داشت: سخاوت مندی در اغنیا و ثروتمندان به مراتب بهتر و خوب تر از دیگر اقشار است.

وی پرهیزگاری را عاملی برای باز داشتن از زشتی ها و سوق به خوبی عنوان و تصریح کرد: مبلغان دین اسلام و روحانیان باید به امر پرهیزگاری توجه بیشتری داشته باشند.

خطیب نماز جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود، به ارزشمند بودن توبه جوانان نسبت به سالخوردگان اشاره و اظهار کرد: جوانی که در دوران شور و طراوت توبه کند نزد خدا محبوب است.

وی با اشاره به گسترش بی حیایی در دنیا، افزود: بی حیایی در دنیا به عنوان فاجعه ذکر می شود و امروزه بی حیایی به عنوان تمدن تلقی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خطبه دوم نماز جمعه رشت، به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان نهاد رسیدگی به محرومین و فقرا بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب با تشکیل کمیته امداد، بهزیستی و دیگر مراکز یاری به محرومان به فکر این قشر از جامعه بودند.

وی با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال ساخت بیش از سی هزار خانه برای محرومین گیلانی است، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 500 میلیارد تومان برای کمک به فقرای کشور از سوی این کمیته هزینه می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به هفته منابع طبیعی در کشور، تاکید کرد: جنگل ها و منابع طبیعی به عنوان نعمت های الهی به استان گیلان است.

خطیب نماز جمعه رشت، با بیان این که اسلام از یک هزار و 500 سال قبل به مسائل ضروری و طبیعی جامعه اشاره داشته است، ادامه داد: همه باید در حفظ منابع طبیعی و انتقال آن به نسل جدید تلاش کنند.

وی در ادامه سخنان به تحولات دنیا اسلام و خاورمیانه اشاره کرد و یادآور شد: امروز دنیای اسلام در وضعیت بحرانی قرار دارد و کشور های عربی منطقه در تلاطم امواج آزادیخواهی قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به این که عده ای می خواهند عوامل تحولات مصر، تونس و دیگر کشور های عربی را به آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت دهند، خاطرنشان کرد: تحولات جدید خاورمیانه تنها برخواسته از خواسته های ملت های آزدیخواه منطقه است.

وی، اغتشاشگران روز 25 بهمن امسال و سال گذشته را عده ای نادان و فریب خورده خواند و گفت: واکنش سریع و صریح مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در این مسئله قابل تحسین است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که هرگونه اغتشاش و فریب دشمن از سوی مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی می شود، اذعان داشت: ولایت فقیه حافظ ملت در مقابل ضد انقلاب و خوارج داخلی و خارجی است./950/پ201/ص
ارسال نظرات