۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۹۹۷۰۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

مسجد، کانون‌ جذب و تربیت اسلامی نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، مساجد را بهترین پایگاه برای جذب نسل جوان جامعه دانست و گفت: مساجد باید کانون‌های جذب نسل جوان و اقشار مختلف جامعه باشند.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع کارشناسان امور مساجد استان در رشت، مساجد را بهترین پایگاه برای جذب نسل جوان جامعه دانست و گفت: مساجد باید کانون‌های جذب نسل جوان و اقشار مختلف جامعه باشند.

وی با اشاره به تلاش گسترده نظام سلطه برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان، افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید با برنامه‌ریزی درست و صحیح، نسل جوان را به سوی مساجد هدایت کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: مسجد پایگاهی فرهنگی است که انسان موحد و مسلمان در آنجا در ابعاد مختلف حیات فردی و در مسائل سیاسی، اجتماعی، اعتقادی، اقتصادی، علمی و فرهنگی را آموزش می بیند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که امروز دشمن با دقت و تأمل بر روی مساجد به نقش این پایگاه در خنثی کردن توطئه‌ها پی برده است، افزود: همه تلاش نظام سلطه تضعیف جایگاه این پایگاه دینی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با برنامه‌ریزی روی عقائد و باورهای دینی جوانان‌ با شبهه‌افکنی و فرقه‌سازی‌های متفاوت تلاش دارند تا از حضور نسل جوان در مساجد بکاهند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان همچنین به نقش مساجد در تقویت باورهای دینی نسل جوان  اشاره کرد و گفت: باید زمینه حضور بیشتر جوانان در مساجد فراهم شود. 

حجت الاسلام گلمیرزاده بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای جوان دنیا، مطرح است و هدایت انرژی جوانان و نوجوانان مسجدی و حلقه‌های علمی مساجد به برنامه تحقیقاتی و پژوهشی، آینده‌ای روشن را برای نظام جمهوری اسلامی و جایگاه مساجد ترسیم می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حرکت‌های اسلامی در جهان اسلام‌ گفت: تحولات و حرکت‌های رهایی بخش در جهان به ویژه در جهان اسلام تأثیر‌گرفته از انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که بیداری اسلامی همه دنیا را فرا گرفته است، تصریح کرد: حرکت‌های آزادی‌خواهانه خاورمیانه آغاز برپایی حکومت اسلامی در جهان است./950/پ202/س
ارسال نظرات