۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۹۹۸۲۲

نمایشگاه دستاورد کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: نمایشگاه دستاورد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با هدف ارائه عملکرد سالانه کانون های تخصصی و معین زیر پوشش این دبیرخانه در رشت گشایش یافت.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه دستاورد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با هدف ارائه عملکرد سالانه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان و کانون‌ای تخصصی و معین زیر پوشش این دبیرخانه از روز گذشته در رشت گشایش یافت.

وی ادامه داد: شناساندن جایگاه مهم فرهنگی، دینی و قرآنی و تبیین نمایشگاهی اهمیت کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد نیز از اهداف برگزاری نمایشگاه دستاورد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان است.

حجت الاسلام پورابراهیم اذعان کرد: در این نمایشگاه انواع عملکردهای فرهنگی، قرآنی، کانون‌های تخصصی، خانه‌های نور، دوره‌های آموزشی مختلف، پژوهش‌های محققان کانون‌ها، آثار مکتوب و مصور، نشریات تجربی، تالیفات مرتبط، نمونه اقلام و تجهیزات اهدایی به کانون‌ها در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌ها یفرهنگی و هنری مساجد گیلان خاطرنشان کرد: آثار برتر جشنواره سراسری عکس بصیرت نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص بیش از هشت میلیارد ریال از سوی استانداری گیلان برای ساماندهی کانون‌های مساجد این استان در سال‌جاری خبر داد.

حجت الاسلام پورابراهیم‌ ادامه داد: این مبلغ در تفاهم‌نامه ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری با استاندار گیلان برای پررنگ‌تر شدن فعالیت کانون‌های مساجد و مجهز شدن آنان به وسایل روز اختصاص یافته است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، با بیان این که در حال حاضر 179 کانون در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: تا پایان امسال بیش از یکصد کانون دیگر به کانون‌های مساجد گیلان افزوده می‌شود.

وی با بیان این که در ابتدای سال نیز چهارصد میلیون تومان از طریق ستاد برای ساماندهی کانون‌ها اختصاص یافته بود، بیان داشت: این اعتبار تنها برای هزینه‌های جاری کانون‌ها بود و و برای دیگر فعالیت کانون‌ها مانند حق الزحمه مربیان، برنامه‌های مناسب با اعیاد، هزینه‌های دیگر پرداخت می‌شود.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان، به برنامه‌های دیگر این دبیرخانه در‌ سال اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری هفت جشنواره استانی و یک جشنواره کشوری با عنوان شیوه‌های نوین در آموزش معارف دینی، برنامه‌های اوقات فراغت و کلاس‌های تابستانی، محافل انس با قرآن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تجلیل از ائمه جماعات و خادمان مساجد از دیگر برنامه‌های پیش ‌بینی شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات