۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۲۵۸۳۲
مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند:

حمایت از تولید باید از سوی مسؤولان شروع شود

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: حمایت از تولید داخلی باید در درجه اول از سوی مسؤولان مورد توجه قرار گیرد، وقتی مسؤولان به دنبال کالاها و مارک های خارجی باشند یقینا این فرهنگ در جامعه رواج پیدا می کند.
تولید ملی

حجت الاسلام موسی محبی مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران گفت: با توجه به نهی رهبر معظم انقلاب در ممنوعیت واردات هر گونه کالایی که مشابه داخلی دارد و اهمیت این موضوع مردم و مسؤولان باید در حمایت از تولید داخلی نهایت تلاش خود را بکنند.

 

وی افزود: حمایت از تولید داخلی باید در درجه اول از سوی مسؤولان مورد توجه قرار گیرد، روایتی از معصوم هست که می فرماید، مردم بر آیین ملوک خود هستند وقتی مسؤولان به دنبال کالاها و مارک های خارجی باشند یقینا در جامعه تاثیر می گذارد و این فرهنگ در جامعه رواج پیدا می کند.

 

حجت الاسلام محبی ادامه داد: تا وقتی که فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی جا نیفتد، مشکلات اقتصادی، تولید و اشتغال حل نخواهد شد ابتدا باید این فرهنگ در بین مسؤولان و جامعه ایجاد شود در این صورت می توان به حل شدن مشکلات امیدوار بود.

 

وی ابراز داشت: دوم اینکه سرمایه داران کشور به جای اینکه دنبال ایجاد شرکت های وارداتی باشند، به دنبال فعالیت های تولیدی باشند و سپس ریشه یابی کنند که علت تفاوت کیفیت و قیمت کالای خارجی در چیست و در بهبود تولیدات داخلی تلاش کنند.

 

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: وقتی مردم لمس کنند که کالای داخلی از نظر کیفیت و قیمت قابلیت رقابت با کالای خارجی را دارد و یا حتی بهتر از مشابه خارجی است قطعا به دنبال خرید کالای خارجی نخواهند رفت و کالای تولید داخل را ترجیح می دهند.

 

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در فرهنگ سازی گفت: رسانه ها با توجه به جایگاهی که در بین افراد جامعه دارد می تواند نقش بسیار تاثیر گذاری در تغییر فرهنگ و ذهنیت آن ها داشته باشد.

 

حجت الاسلام محبی در پایان گفت: رسانه می توانند از طریق فیلم ها، تبلیغات و برنامه های مستند، سخنرانی ها و انتشار مطالب لازم ذهن مخاطب را برای درک و پذیرفتن موضوعات مهم و حیاتی کشور و جامعه آماده کند و اهمیت این موضوعات را برای اذهان عموم روشن سازد./302/979/ی1

ارسال نظرات