۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۲۷۶۷۵
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

امروز جوانان باید همسو با حضرت علی اکبر، ولی زمان خود را یاری کنند

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: بصیرت دینی و سیاسی حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشورا به وضوح بر همگان مشخص و مبرهن است؛ امروز نیز لازم است جوانان با بصیرت دینی و سیاسی ولی فقیه زمان خود را یاری کنند و در راستای اجرای رهنمودهای ایشان گام بردارند.
علی اکبر ع

نرگس یاوران، مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در همه انقلاب‌ها و نهضت‌ها جوانان جایگاهی‌ ویژه داشته‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جوان در هر جامعه و کشوری محور حرکت است.

 

وی افزود: اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه‌اند، اگر حرکت سازندگی یا حرکت فرهنگی باشد، باز جوانان جلوتر از دیگرانند و دست آنها کارآمدتر از دست دیگران است حتی در حرکت انبیای الهی هم، محور حرکت و مرکز تلاش و تحرک، جوانان بودند.

 

یاوران درباره اینکه حضرت علي اکبر(ع) در كربلا حدود 25 سال داشت و نخستین شهيد عاشورا از بنى هاشم بود، بیان داشت: ایشان در خصایص بلند و اوصاف شایسته مانند عفت و پاکدامنی، ایثار و روحیه جهادی، ادب و وقار، سخاوت، شجاعت و تسلیم در برابر فرمان امام خود سرآمد جوانان عصر خود بود.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) عنوان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا پس از شهادت حضرت علی اکبر(ع)، ایشان را غرق در عشق و کشته راه خدا معرفی کرد.

 

وی درباره اینکه در زیارت عاشورا مقام حضرت علی اکبر(ع) مشخص است، تأکید کرد: سلام دادن به حضرت علی اکبر(ع) پس از سلام دادن به امام حسین(ع) خود نشان از جایگاه رفیع ایشان در نزد خدا است.

 

یاوران با اشاره به اینکه روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز جوان نامیده شده است، گفت: سزاوار است جوانان حضرت علی اکبر(ع) را برای خود الگو قرار دهند و تلاش کنند همانند ایشان به مقامی برسند که امام زمانشان از آنان راضی و خشنود باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در پایان خاطرنشان کرد: بصیرت دینی و سیاسی حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشورا به وضوح بر همگان مشخص و مبرهن است؛ امروز نیز لازم است جوانان با بصیرت دینی و سیاسی ولی فقیه زمان خود را یاری کنند و در راستای اجرای رهنمودهای ایشان گام بردارند./813/302/ب2

ارسال نظرات