۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۲۹۵۹۹

همراهی ۱۳ روحانی با کاروان های اعزامی از شهرستان فارسان به مرقد امام خمینی

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان گفت: در سال جاری 13 اتوبوس از شهرستان فارسان به مرقد مطهر امام راحل اعزام خواهد شد که در هر اتوبوس اعزامی یک مبلغ دینی برای پاسخ‌گویی به سوالات دینی زائران حضور دارد.
حجت ‌الاسلام سیدمحمد میربد، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان

حجت ‌الاسلام سیدمحمد میربد، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت امام خمینی(ره) و ضرورت بزرگداشت 14 و 15 خردادماه، اظهار داشت: مبلغان دینی، زائران اعزامی از شهرستان فارسان به مرقد امام راحل را همراهی می‌کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان خاطرنشان کرد: در راستای آموزش مسائل شرعی و ترویج فرهنگ معنویت، مبلغان دینی در کاروان‌های اعزامی از شهرستان فارسان به مرقد مطهر امام خمینی(ره) حضور دارند و شبهات دینی زائران را برطرف خواهند کرد.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: در سال جاری 13 اتوبوس از شهرستان فارسان به مرقد مطهر امام راحل اعزام خواهد شد که در هر اتوبوس اعزامی یک مبلغ دینی برای پاسخ‌گویی به سوالات دینی زائران حضور دارد.

 

حجت الاسلام میربد اضافه کرد: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری برنامه‌های معنوی و فرهنگی در راستای گرامیداشت چهاردهم خردادماه، سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد در شهرستان فارسان در حال انجام است و انشالله به بهترین نحو ممکن صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی در بین زائران خاطرنشان کرد: در راستای ترویج اندیشه و افکار امام خمینی(ره) بسته‌های فرهنگی نیز در بین زائران توزیع می‌شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: امام خمینی(ره) بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی است و برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) باید به صورت معنوی، بصیرتی و فرهنگی برگزار و اندیشه و افکار این شخصیت بزرگوار در جامعه به ویژه نسل جدید نهادینه شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مهم ترین پیامی که منادی انقلاب به گوش جهان و جهانیان رسانید، خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه شوم استکبار جهانی به ویژه آمریکا بود، اظهار داشت: حضرت امام راحل همواره حکومت را برای مردم، با مردم و در خدمت مردم می خواستند و تأکید فراوان بر استقلال و خودباوری داشتند؛ چراکه مهم ترین عامل مؤثر در جهت قطع ایادی شرق و غرب و دست یابی به حاکمیت و استقلال چیزی جز خودباوری نیست و این روحیه وقتی به وجود خواهد آمد که تحولی عظیم را درجان و درون خود به وجود آوریم.

 

وی با بیان اینکه پیدایش نهال نوپای دموکراسی دینی در انقلاب اسلامی حاصل اندیشه سیاسی حضرت امام راحل بود، گفت: از نظر امام خمینی(ره) انسان موجودی است که می تواند با اتکا بر خصلت وجودی خویش، به معنای وجودی خویش تحقق بخشد و این همان دموکراسی دینی است که امام در انقلاب اسلامی مطرح و حاکم کرد./302/9457/ب1

ارسال نظرات