۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۵۲۸۳
امام جمعه قم:

بی‌حالی در عبادات بزرگترین عقوبت الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در جمع طلاب مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به این که گاهی لذت‌ عبادت و نماز شب از انسان گرفته می شود، خاطرنشان کرد: بی حالی در عبادت بزرگترین عقوبت الهی است.
آيت الله حسيني بوشهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم،21 اسفند در جمع روحانیان و طلاب مقطع سطح مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به فراز «وعبدنی لک » دعای بیستم صحیفه سجادیه گفت: امام سجاد(ع) در پی رابطه دو طرفه بین خود و خداست چرا که رابطه یک طرفه فایده ای ندارد.

وی با بیان این که امور بندگان به دست ائمه اطهار(ع) به عنوان بندگان خالص خداست، ابراز داشت: بر اساس آنچه در نهج البلاغه آمده افرادی به بهشت می روند که با اهل بیت(ع) رابطه دو طرفه ایجاد کرده باشند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی افراد ادعای دوستی با حضرت علی(ع) می کردند در حالی که این ادعا پوچ و یک طرفه بود، اظهار داشت: انسان باید احساس کند که اهل بیت(ع) نیز او را دوست دارد.

وی با تاکید بر این که سربلندی انسان به این است که خداوند متعال بندگی او را بپذیرد، گوشزد کرد: به انجام اعمال ظاهری خود دل نبندیم و طبق فرمایش بزرگان، اعمال انسان نزد پروردگاری که با هوشمندی حسابرسی می کند، باید خالص باشد و حتی مبادا سلام روحانیان و طلاب برای غیر خداوند باشد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گاهی اوقات لذت‌ عبادت و نماز شب از انسان گرفته می شود و طلبه جوان با رغبت کامل به سمت مناجات نمی رود، خاطرنشان کرد: با متنبه ساختن خود مراقب لذت‌های معنوی باشید و بدانید که بی حالی در عبادت بزرگترین عقوبت الهی است.

وی به پرهیز از عجب در عبادت و اعمال صالح توصیه کرد و گفت: طبق روایات، عجب عبادت های انسان را از بین می برد برای همین اهل بیت عصمت و طهارت اصحاب و یاران خود را از عجب باز می‌داشتند./921/پ203/ع

ارسال نظرات