۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۵۲۵۴۰
برای نخستین‌ بار در کشور صورت می‌گیرد؛

حمایت از پایان‌نامه‌های میان‌رشته‌ای قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از حمایت این سازمان از پایان‌نامه‌ها و آثار میان‌رشته‌ای قرآن کریم خبر داد.
پايان نامه

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این‌که امروزه یکی از روش‌های نوین گسترش قرآن کریم در میان عموم مردم، پژوهش‌های قرآنی و استفاده از روش‌های نوین آموزشی است، گفت: حمایت از آثار پژوهشگران حوزه قرآنی می‌تواند سرعت رسیدن به جامعه قرآنی را بیشتر کند.

 

وی افزود: ارائه قرآن در قالب آثار میان رشته‌ای مختلف می‌تواند روند آشنایی دیگر ملل را با آموزه‌های قرآن سرعت بخشد، چنان که بسیاری از دانشمندان مسیحی با مطالعه آثار علمی قرآن، مسلمان شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: نهاد جهاد دانشگاهی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و حمایت از آثار دانشگاهی و حوزوی و همچنین ترویج فعالیت‌های قرآنی از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی در زمینه مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و سایر علوم، حمایت مالی کرده و این آثار را در قالب کتاب چاپ می‌کند.

 

مرادی ادامه داد: بر همین اساس همه دانشجویان، استادان، حوزویان و پژوهشگرانی که در زمینه مطالعات بین رشته‌ای قرآن و علوم مختلف همچون قرآن و حقوق، قرآن و طب، قرآن و روان‌شناسی، قرآن و جامعه‌شناسی، قرآن و مدیریت و قرآن و علوم دیگر، پایان‌نامه یا طرح پژوهشی دارند، می‌توانند از حمایت مالی این سازمان برخوردار شوند.

 

وی افزود: حمایت از آثار قرآنی پژوهشگران، محدود به زمان تدوین نبوده و جهاد دانشگاهی در دوران پژوهش و قبل از تدوین آثار نیز از پژوهشگران حمایت مالی می‌کند.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که این نهاد از کسانی که دارای ایده‌های نو در زمینه پژوهش‌های قرآنی هستند نیز برای خلق آثار پژوهشی حمایت می‌کند، گفت: حمایت از این آثار زمینه تعمیق رویکرد قرآنی را در علوم مختلف فراهم می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای حمایت مالی و معنوی جهاد دانشگاهی از آثار میان‌رشته‌ای قرآن کریم آن است که این آثار مانند سایر مقاله‌های علمی آرشیو نشده و به صورت کاربردی در زندگی روزمره استفاده می‌شود، همچنین طرح این فراخوان در درازمدت زمینه گردهمایی اندیشمندان مختلف علوم قرآنی را در یک مکان ممکن می‌کند.

 

گفتنی است، علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح می‌توانند به جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی واقع در خیابان قدس بیرجند مراجعه کنند./932/ت302/س

 

ارسال نظرات