۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۸۶۵۷۵

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «لشکر خوبان» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «لشکر خوبان» با سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد.
 تقريظ رهبر انقلاب بر کتاب «لشکر خوبان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «لشکر خوبان»، عصر دوشنبه پانزدهم مهرماه، با سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم استاد حسن رحیم پور ازغدی با اشاره به این‌که نقطه ضعف بزرگ انقلاب اسلامی این است که هنرمندان، نویسندگان و فیلم سازان نمی‌توانند سهم خود و حقی که بر گردن دارند را برای این همه مفهوم، معنا و حماسه ایفا کنند، ابراز داشت: پرفروش‌ترین کتاب‌ها، رمان‌ها، خاطرات و فیلم‌ها در کشور مربوط به دفاع مقدس است و بیشترین مخاطبان آن هم نسل جدید است که ما را از آنها می‌ترسانند.

وی با بیان این‌که رهبر انقلاب از دوران ریاست جمهوری‌ برای موضوع رمان و سینمای دفاع مقدس به اصطلاح مشهدی‌ها پرپر می‌زد، گفت: مقام معظم رهبری تنها آخوندی بوده که در بین مسؤولان نظام اسلامی نسبت به رمان، شعر و ادبیات دفاع مقدس حساس بوده‌اند.

همچنین خانم معصومه سپهری، نویسنده و تدوین‌گر کتاب «لشکر خوبان» در این مراسم با اشاره به این‌که من تحقق وعده خداوند مبنی بر «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» را دیدم، ابراز داشت: نگارش کتاب «لشکرخوبان» بیش از چهار سال طول انجامید و در سال 78 یا 79 به پایان رسید.

وی با بیان این‌که این کتاب در سال 88 در اوج ناباوری، در بخش خاطرات شفاهی جشنواره ربع قرن کتاب دفاع مقدس درخشید و به‌عنوان اثر ممتاز انتخاب شد، اظهار داشت: در سال 90 کتاب «نورالدین پسر ایران» منتشر شد و مورد توجه عموم مردم قرارگرفت.

براساس این گزارش علیرضا مختارپور، رییس انتشارات انقلاب اسلامی در این مراسم یادداشت نویسی، حاشیه نویسی و تقریظ نویسی را از عادات مقام معظم رهبری مطرح کرد و با بیان این‌که تاکنون 55 قطعه از یادداشت‌های ایشان به کتب مختلف منتشر شده است و اینها غیر از حواشی است که در لابه‌لای کتب می‌نویسند، افزود: در بین 55 یادداشت مقام معظم رهبری بر کتب، 40 یادداشت به آثار دفاع مقدس اختصاص دارد.

وی از برگزاری مراسمی از سوی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌‌ای در آستانه هفته بسیج خبرداد و گفت: طی این مراسم از تمامی نویسندگان کتب دفاع مقدس که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون درباره آنها یادداشت نوشته‌اند، تقدیر و تکریم می شود.

مختارپور با بیان این‌که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که هزاران اثر هنری می‌تواند از خاطرات دفاع مقدس ساخته شود، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی گنجینه دفاع مقدس را معدن طلا و جواهر می‌دانند که این خاطرات رگه‌های طلایی است که امروز سرباز کرده و وظیفه می‌دانند که دنبال شود.

رییس انتشارات انقلاب اسلامی دیدار امروز راوی، نویسنده و برخی از دست‌اندرکاران کتاب «لشکر خوبان» با مقام معظم رهبری پس از اقامه نماز ظهر و عصر اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تقدیر و تجلیل از راوی و نویسنده این کتاب، فرمودند دو کتابی که تألیف کردید، تحقیقا مصداق جهاد فی سبیل الله است.

این گزارش می‌افزاید: در این مراسم مهدی قلی رضایی، راوی کتاب «لشکر خوبان» سخنان کوتاهی را ایراد کرد.

گفتنی است کتاب «لشکر خوبان» نوشته خانم معصومه سپهری خاطرات شفاهی مهدی قلی رضایی را از دلاوران و نیروهای اطلاعات عملیات لشکر 31 عاشورا روایت می‌کند.

شایان ذکر است در این مراسم از سوی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای متن تقریظ ایشان و یک جلد قرآن به راوی و نویسنده این کتاب اهدا شد./956/پ202/ن

ارسال نظرات