۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۹۳۳۳۸
امام جمعه مشهد:

حاکمیت روح دینی، مردم را در 9 دی به صحنه آورد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی، از حاکمیت روح دینی به عنوان تنها قدرتی که مردم را در 9دی به صحنه آورد، یاد و تأکید کرد: 9 دی یوم اللهی است که خداوند در آن به واسطه پایمردی، مقاومت و حضور آگاهانه مردم، نعمتی بزرگ بر ما نازل کرد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه 9دی گفت: مردم همیشه در راهپیمایی ها و عرصه حمایت از نظام حضور دارند و حماسه آفرینی می کنند اما زیبایی خاص راهپیمایی 9دی این است که در این روز آنچه مردم را به صحنه آورد، تنها حاکمیت روح دینی بود نه هیچ حزب و گروه و قدرت دیگر.

 

وی افزود: تنها فرد مدنظر مردم، رهبر معظم انقلاب بودند آن هم به خاطر این که ایشان نقطه وصل مشروعیت نظام با دین هستند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: فتنه88 با ادعای تقلب در انتخابات و دادخواهی از آن به راه افتاد، مردم هم فکر کردند این یک حرکت سیاسی است(هر چند غیرقانونی). اما وقتی در قالب این حرکت شعارهای «جمهوری ایرانی» و «نه غزه نه لبنان» مطرح شد، حتی کسانی هم که نسبت به آن بی تفاوت بودند، حساس و متوجه شدند این حرکت، یک تقابل سیاسی نیست بلکه مقابله با اصل نظام است.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: زمانی که فتنه گران تا پاره کردن عکس امام(ره) و شعار علیه رهبر معظم انقلاب پیش رفتند، عواطف مردم جریحه دار شد و زمانی که عزاخانه امام حسین(ع) را هم به آتش کشیدند و جنگ با اباعبدالله(ع) را اعلام کردند، مردم فهمیدند که این حرکت در تقابل با دین است از این رو برای دفاع با همه وجود به صحنه آمدند.

 

وی اضافه کرد: همین حاکمیت روح دینی بود که سبب شد حضرت زینب(س) آن همه مصیبت را زیبا بخواند.

 

اگر 9 دی نبود چه می شد؟

آیت الله علم الهدی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که راهپیمایی 9دی را شبیه راهپیمایی پیش از انقلاب در سال1357 دانستند، اظهار کرد: در آن زمان که جلادان شاه با توپ و گلوله سینه مردم را هدف می گرفتند، مردم مانند 9 دی، تنها به خاطر دینشان به صحنه می آمدند.

 

 نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر 9 دی نبود امروز ایران، سوریه بود؛ نقشه امریکا و اسرائیل غاصب برای ایران همان است که برای سوریه کشیده اند، یعنی ایجاد درگیری داخلی و عَلَم کردن عده ای مخالف و وارد کردن عده ای مزدور تکفیری به کشور در سایه این اختلافات، تا جنایت هایی مرتکب شوند که از حیوان هم به دور است.

 

آیت الله علم الهدی افزود: همچنان که امروز خیل تروریست های تکفیری در سوریه نه با بشار اسد کاری دارند و نه با ارتش؛ بلکه تنها مردم را قتل عام می کنند و سر می برند.

 

وی با بیان این که حماسه 9دی، انقلاب، ملت و اسلام را حفظ کرد، یادآور شد: 9 دی یوم اللهی است که خداوند در آن به واسطه پایمردی، مقاومت و حضور آگاهانه مردم، نعمتی بزرگ بر ما نازل کرد./930/پ201/س

ارسال نظرات