۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۱۲۶۴۴
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان خبر داد؛

معرفی بانوان عالمه استان در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

خبرگزاری رسا ـ بهشتی ضمن تبیین فعالیت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در نمایشگاه قرآن و عترت، از معرفی بانوان عالمه استان اصفهان در نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد.
نمايشگاه قرآن و عترت

صدیقه بهشتی، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، از حضور مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 107 بانوی عالمه شناسایی که آثار 25 نفر از آنها نیز جمع آوری شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد 5 بانوی عالمه در کشور در قید حیات هستند که از جمله آنها بانو علویه همایونی در اصفهان است، که از درجه اجتهاد برخوردارند.

وی تصریح کرد: زندگینامه، آثار و تألیفات و مشخصات بانوان عالمه شناسایی شده، در قالب قاب شاسی و یا آلبوم در نمایشگاه قرآن و عترت استان در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از عوام با فعالیت ها و دروسی که در حوزه های علمیه خواهران ارائه می شود، آشنا نیستند، افزود: سرفصل های دروس در گرایش های مختلف و سطوح مختلف به صورت چارت و نمودار تهیه شده و روند ورود یک خواهر به حوزه علمیه تا سیر مدارج علمی بالاتر روی بنر و شاسی ترسیم شده، لذا بینندگان با مشاهده این نمودارها و جداول با فعالیت حوزه های علمیه خواهران آشنا و مکان هایی که بستر لازم برای استفاده کردن از این علوم را مهیا کرده اند، معرفی می شوند.

بهشتی معرفی بانوان شاخص و اثر گذار استان را که در دامان حوزه های علمیه تربیت شده اند، را از دیگر فعالیت های این مرکز در نمایشگاه قرآن و عترت برشمرد و اظهار داشت: تاکنون 200 نفر از بانوان حوزوی اثر گذار استان شناسایی و برگزیدگان کشوری قرآن کریم استان از سال 86 تاکنون معرفی می شوند.

وی از اقدام ابتکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان در نمایشگاه قرآن و عترت سال گذشته گفت و تصریح کرد: در سال گذشته فلش کارت هایی توسط محققان و پژوهشگران خواهر حوزوی در موضوعات مختلف تهیه و طراحی شد، که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت، لذا امسال این فلش کارت ها را که با مضامین آیات و روایات است، در موضوعات افزایش جمعیت، اخلاق، حقوق زوجین، فضای مجازی و خانواده مهدوی آماده شده که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان همچنین از ارائه تألیفات بانوان حوزوی خبر داد و گفت: بر اساس فراخوانی که به حوزه های علمیه سراسر کشور ارسال شد، تعدادی از تألیفات بانوان حوزوی جمع آوری و در نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص بانو امین اشاره و اظهار داشت: آیت الله خامنه ای درباره این بانو فرمودند: مرحوم سرکار حاجیه خانم امین در عصر خود آیتی از استعداد و استقامت و ظرفیت بالای ذهنی زنان تحصیل کرده دینی ما بوده است. رحمت خدا بر ایشان باد.

بهشتی تصریح کرد: در راستای معرفی هر چه بیشتر این بانوی عالمه فاضله و معرفی ابعاد مختلف علمی، اخلاقی و تربیتی وی غرفه ای خاص به بانو مجتهده امین اختصاص داده ایم.

گفتنی است یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان با محوریت سبک زندگی قرآنی "18 لغایت 24 تیر" ماه در پل شهرستان، مکان برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان جهت بازدید عموم دایر است./1305/ت302/ب

ارسال نظرات