۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۱۳۳۵۷
معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان یزد:

اعزام بیش از 30 مبلغ به مناطق مختلف استان یزد در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اعزام بیش از 30 مبلغ در ماه مبارک رمضان از سوی این معاونت، خواستار حضور طلاب و روحانیان در اعزام‌های بلندمدت تبلیغی شد.
اعزام مبلغ

به گزارش خبر گزاری رسا به نقل ازمرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد، حجت‌الاسلام‌ حسینی‌پور معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان یزد در مورد فعالیت این معاونت در زمینه اعزام مبلغان در ماه رمضان، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان حوزه علمیه یزد اقدام به اعزام حدود 30 نفر مبلغ به داخل و خارج استان کرده است که در همین زمینه از طرف ارگان‌های ذیربط دیگر مانند دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

 

وی افزود: اکثر مبلغان به روستاهای فاقد روحانی اعزام می‌شوند و البته بعضی از مبلغان که در سطح بالای علمی و تبلیغی ‌باشند در شهرها مشغول به تبلیغ می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام‌ حسینی‌پور با بیان اینکه مباحث مطروحه از سوی مبلغان احکام، تفسیر قرآن کریم و مسائل مربوط به جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: حضور یک مبلغ در یک منطقه باعث رونق مسجد و حضور بیشتر مردم در مساجد جهت اقامه نماز جماعت، یادگیری احکام،  مسائل اعتقادی و ... خواهد شد.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان یزد در مورد شرایط و نحوه اعزام مبلغان نیز اظهار داشت: متقاضیان تبلیغ به دو صورت کوتاه‌مدت و بلند مدت اعزام می‌شوند که تبلیغ کوتاه مدت جهت مناسبت‌ها و تبلیغ بلندمدت با هدف استقرار یک ساله در مناطق فاقد روحانی است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان یزد به نشانی اینترنتی www.yazd.mobaleghan.comنسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

 

وی در همین زمینه افزود: در اعزام‌های کوتاه‌مدت اتمام پایه پنجم حوزه، ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت و داشتن پرونده در معاونت تبلیغ از شرایط لازم است و در اعزام‌های بلندمدت نیز دارا بودن مدرک حداقل سطح دو حوزه، ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت و حضور حداقل یکسال به همراه خانواده در محل تبلیغ از جمله شرایطی است که متقاضیان می ‌بایست این شرایط را دارا باشند.

 

حجت‌الاسلام‌ حسینی‌پور در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه در اعزام کوتاه‌مدت ارگان‌هایی مانند اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه یزد فعالیت می‌کنند و استقبال طلاب و روحانیان نیز بسیار خوب است به فضل الهی کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود ولی در زمینه اعزام بلندمدت متاسفانه در استان یزد حداقل 12 روستای دارای شرایط هستند که نیاز به مبلغ دارند که از همین جا از طلاب و روحانیان گرامی درخواست می‌شود جهت اعزام به این مناطق اقدام کنند./927/د101/ب4

ارسال نظرات