۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۱۳۶۱۰
خالد مشعل:

هرگونه آتش بس مشروط به لغو کامل محاصره نوار غزه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" برقراری هرگونه آتش بس و پذیرش آن از سوی این جنبش را به لغو دایمی محاصره نوار غزه مشروط کرد.
خالد مشعل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "خالد مشعل" رییس دفتر سیاسی حماست امروز جمعه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" افزود: حماس هرگونه آتش بسی را که فقط متضمن توقف درگیری میان طرفین باشد، قبول نخواهد کرد، این جنبش به دنبال آتش بسی است که تحقق دستاوردهای سیاسی و اقتصادی بلند مدت برای فلسطینیان را تضمین کند و به تجاوزات "اسرائیل" علیه ساکنان نوار غزه پایان بخشد و به آزادی ده ها فلسطینی بازداشت شده در واکنش به هلاکت سه شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری منجر شود. 

 

وی یادآور شد: خواسته های ما روشن است و ما هرگونه توافقی را که موجب تداوم محنت ها ملت فلسطین شود، قبول نخواهیم کرد، ما چارچوب جامعی را به طرف های گفت و گو کننده در زمینه برقراری آتش بس دادیم، حماس آمادگی همکاری با هر میانجیگری که به خواسته های این جنبش احترام بگذارد را دارد.

 

وی خاطرنشان ساخت: ترکیه و قطر و مصر نقش میانجی را ایفا می کنند.

 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون میزان سودمندی و تاثیرگذاری حملات موشکی مقاومت به مناطق اسرائیلی، اظهار داشت: حملات موشکی حماس لرزه بر اندام حامیان خارجی رژیم صهیونیستی انداخت و اگر این حملات سودمند نبود، هرگز جامعه بین الملل برای آتش بس اعمال فشار نمی کرد.

 

وی یادآور شد: محاسبات حماس مبتنی بر تاثیرگذاری هر موشک نیست، بلکه مبتنی بر کارکرد سیاسی آن در رژیم صهیونیستی است، این موشک ها نماد خواست فلسطینیان در زمینه مقابله با اشغالگران صهیونیست از دریچه ایمان فلسطینیان به اینکه آرمان فلسطین صرفا مساله ای برای بحث و بررسی نیست، بلکه این بار باید این مساله حل و فصل گردد. 

 

رییس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: پس از شکست تازه ترین دور مذاکرات سازش به رهبری جان کری وزیر خارجه آمریکا، بازگشت به مقاومت یک ضرورت بود، طبیعی است که ما شاهد این جنگ و درگیری ها باشیم، این جنگ از ده ها سال پیش آغاز شده است و تا زمان برچیده شدن بساط اشغالی تداوم پیدا خواهد کرد.   

 

مشعل تاکید کرد: تمامی گروه های فلسطینی از حماس در زمینه دفاع از ملت فلسطین و واکنش به تجاوزات اسرائیل حمایت کردند، هر فرد مظلوم و سرکوب شده ای می کوشد تا با امکانات محدود خود به استقلال دست یابد همان اتفاقی که در آفریقای جنوبی و فرانسه رخ داد، فلسطینیان می دانند که اسرائیل به لحاظ نظامی از آنان قوی است، ولی برای آزاد سازی سرزمین شان عزم خود را جرم کرده اند./982/ب101/د

ارسال نظرات