۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۱۴۰۶۵
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

دولت در عرصه تداوم فرهنگ رمضان سرمایه گذاری کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی به بیان چگونگی دوام برکات ماه رمضان در طول سال پرداخت و اظهار داشت: اگر دولت بخواهد جلوی بسیاری از خسارت‌های اجتماعی را بگیرد باید بهترین سرمایه گذاری را در عرصه تداوم فرهنگ رمضان صورت دهد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد رهنمايي

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی، عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بیان چگونگی دوام برکات ماه رمضان در طول سال پرداخت و اظهار داشت: انسان اکثرا در شروع هرکار خوب پیش می رود؛ اما ادامه خوبی ندارد ماه مبارک رمضان را خوب شروع می کند اما در طول سال این برکات ادامه پیدا نمی کند.

 

وی با بیان این که طبق دستور العمل اسلام روزه گرفتن دو یا سه روز در هفته مستحب است، افزود: تصور نشود روزه و دعاهای ماه رمضان، مخصوص ماه رمضان است بلکه بیشتر دعاها را می توان در سایر ماه های سال خواند و کافی است هر هفته یا هر ماه بخشی از این دعاها خوانده شود و در آنها تفکر شود.

 

مدیر گروه علوم تربیتی مؤسسه امام خمینی(ره) یکی دیگر از عوامل تداوم آثار ماه رمضان را عادت کردن به صدقه ماهیانه دانست و گفت: زکات فطره در انتهای ماه که اسلام برای مسلمانان واجب کرده برای ما فرصت خوبی ایجاد می کند که فرابگیریم ماهیانه به تعداد افراد خانواده خودمان مبلغی به فقرا کمک کنیم.

 

وی افزود: با این که عاملیت زمان از بین رفته است و دیگر نمی توان آن زمان را برگرداند اما می توان آن حال و هوا را دوباره در زندگی خود تا سال بعد ذخیره کرد تنها باید این سلسله عادت هایی که در ماه مبارک رمضان به دست آوردیم را ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی در ادامه به ختم قرآن در سایر ماه ها اشاره کرد و ابراز داشت: چند بار ختم قرآن در سال باعث می شود انسان لطافت و طعم این ماه را بچشد و فقط به ماه رمضان اکتفا نکند. همه این عوامل لازمه تداوم آثاراین ماه در طول سال است همچنان که یک ورزشکار با موفقیت هایی که در مسابقات کسب می کند سعی می کند در طول سال این بنیه جسمی را به وسیله دوره های تمرینی تداوم بخشد و خود را به زحمت می اندازد تا این بنیه را حفظ کند.

 

وی یکی از راهکارهای تداوم این آثار تا سال بعد را عزم همگانی دانست و گفت: فرهنگ سازی در این زمینه یک عزم همگانی لازم دارد همانند ورزش خانواده که طی چند سال مقبول مردم واقع شده است. اگر دولت بخواهد جلوی خیلی از خسارت های اجتماعی را بگیرد بهترین سرمایه گذاری را در این زمینه می تواند انجام دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی در پایان گفت: قرآن، دانشگاه بزرگی است که فارغ التحصیلان آن باید مانند ماه رمضان تنظیم شوند این ماه برنامه ای است که خداوند نه فقط برای مسلمانان بلکه برای امت های پیشین نیز داشته است همچنان که در قرآن آمده است «کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم» و این آیه حاکی از اهمیت برنامه الهی دارد./921/ت302/س

 

ارسال نظرات