۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۶۴۶۹۱
کارشناس مذهبی و طب اسلامی:

ائمه اطهار بهترین پزشکان در طول تاریخ بشریت هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی و طب اسلامی حوزه علمیه مسبب الاسباب را خداوند دانست و گفت: وقتی مشکلی از ما حل می شود اول باید از خداوند تشکر کنیم و شفای بیماری ها از جانب خداوند است و ائمه اطهار(ع) بهترین پزشکان در طول تاریخ بشر هستند.
طب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قربانی، کارشناس مذهبی و طب اسلامی حوزه علمیه اصفهان، پیش از امروز در جلسه طب اسلامی و به مناسبت میلاد امام زمان(عج) اصفهان خداوند را مسبب الاسباب دانست و گفت: شفای همه بیماری ها از جانب خداوند است و ائمه اطهار(ع) بهترین پزشکان در طول تاریخ بشر هستند.

 

وی اظهار داشت: حضرت موسی از خداوند درباره بیماری دهنده پرسید، خدا جواب داد از جانب من است، درباره شفا دهنده پرسید، جواب داد از جانب من است، حضرت موسی پرسید پس مردم با این پزشک ها چه می کنند، جواب آمد که دلشان را خوش می کنند.

 

کارشناس مذهبی و طب اسلامی حوزه علمیه افزود: امروز شکر و قندی که ما می خوریم همه اش ضرر است، هرچند شکر در منابع اسلامی ما بسیار سفارش شده و منظور از روایات شکری است که از نیشکر تولید شده باشد.

 

حجت الاسلام قربانی اظهار داشت: پیامبر(ص) اگر شکر در سفره نبود با خرما افطار می کردند و الا ابتدا افطار به شکر می کردند و سپس خرما می خوردند و می فرمودند که ما برای درمان تب به غیر از شکر و آب سرد داروی دیگری تجویز نمی کنیم.

 

کارشناس طب اسلامی حوزه علمیه ابراز داشت: 2 چیز است که نفع دارند و ضرر ندارند و آ ن ها شکر و انار هستند و 2 چیز است که ضرر دارند و نفع ندارند و آ نها گوشت خشک و پنیر هستند و پنیر را باید شب ها همراه گردو مصرف کرد و مصرف آن در روز معده را فاسد می کند.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که اگر کسی فقط 1000 درهم داشته باشد و همه را شکر بخرد، ضرر نکرده و از اسراف کاران نخواهد بود، افزود: گفته می شود شکر، نمک و هرویین سه ماده سفید کشنده هستند که درباره نمک و شکر اشتباه است، هرچند باید بدانیم چه نمک و شکری را بخوریم.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاه به این که پیامبر(ص) می فرمودند که همان خدایی که درمان را در داروهای تلخ قرار داده می تواند در داروهای شیرین هم قرار دهد و شکر از بهترین آن هاست و حتی می تواند به عنوان داروی دیابت هم باشد و برای دیابت مضر نیست.

 

کارشناس طب اسلامی حوزه علمیه گفت: پیامبر(ص) فرمودند که چرا مریضی هایتان را با شکر درمان نمی کنید و منظور شکر سلیمانی است که نخستین بار حضرت سلیمان شکر را تولید کرد.

 

وی در پایان با ذکر این نکته که شکر بلغم را دفع می کند و هیچ ضرری در آن نیست، اظهار داشت: شکر قهوه ای که در بازار موجود است بسیار مفید است و می توان به راحتی آن را مصرف کرد./939/پ203/ب4

ارسال نظرات