۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۷۳۲۸۴
همزمان با لیالی قدر و روز جهانی قدس؛

بیش از 100 پایگاه حامی یابی برای ایتام در خراسان جنوبی برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی از برپایی بیش از 100 پایگاه حامی یابی ایتام در خراسان جنوبی همزمان با شب قدر و روز جهانی قدس خبر داد.
يتيم‌نوازي حضرت علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سید رضا حسینی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره)، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برپایی بیش از 100 پایگاه حامی یابی ایتام در خراسان جنوبی همزمان با شب قدر و روز جهانی قدس خبر داد و گفت: تعداد پنج پایگاه دیگر در تهران و مشهد مقدس ایجاد می‌شود.

 

 وی افزود: همه‌ساله این نهاد در ماه مبارک رمضان به‌ویژه شب‌های قدر اقدام به برپایی پایگاه‌های حامی یابی برای طرح‌های اکرام ایتام، محسنین، طاها، کوثر، شفا و رضوان می‌کند.

 

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی افزود: این طرح ملی و خداپسندانه فرصت مناسبی است که فرد یا افرادی به‌عنوان حامی به‌صورت داوطلبانه حمایت از یک یا چند فرزند یتیم برای مدت یک یا چند سال با کمک ماهیانه حداقل 20هزار تومان را بر عهده گیرند تا بخش از مشکلات این کودکان به کمک حامیان برطرف شده و در زندگی احساس کمبود نکند.

 

 حسینی با اشاره به این که دو هزار و 442نفر یتیم تحت حمایت این طرح است، تصریح کرد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون تعداد 391نفر حامی از داخل و خارج از استان حمایت مادی و معنوی 442یتیم تحت پوشش را بر عهده گرفتند و از ابتدای سال نیز تعداد 300حامی سرپرستی این ایتام را متقبل شده‌اند.

 

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی طرح طاها را سرمایه‌گذاری برای ایتام عنوان کرد و گفت: در این طرح حامیان با انتخاب فرزند یتیم و پرداخت ماهیانه مبلغی به‌حساب شرکت‌های بیمه طرف قرارداد این نهاد تا سن 18سالگی برای فرزند معنوی خود سرمایه‌گذاری و پس‌ازآن حق برداشت را خواهد داشت و همچنین در طرح بیمه آتیه طرح اکرام ایتام دو هزار و 442نفر شناسایی‌شده‌اند که امیدوارم در شب‌های پرفضیلت قدر مردم نیکوکار استان حمایت یک یا چند فرزند در این طرح را متقبل شوند.

 

 وی طرح محسنین را حمایت از خانواده‌های نیازمند دارای سرپرست عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح هشت هزار و 325نفر خانواده غیریتیم تحت حمایت شناسایی‌شده‌اند که سرپرست خانواده دارای مشکلات از قبیل کارافتادگی، بیمار صعب‌العلاج و غیره است.

 

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: طرح شفا کمک به هزینه درمان بیماران نیازمند صعب‌العلاج، پرهزینه و خاص است که هزار و 890نفر از این افراد شناسایی و نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مردم خیر و نیکوکار هستند.

 

وی افزود: یک هزار و 600نوعروس تحت حمایت این نهاد در نوبت اهدای جهیزیه هستند که در این امر نیاز به مساعدت‌های نقدی و غیر نقدی خیران و نیکوکاران است و امیدواریم هم استانی‌های عزیز با حضور در پایگاه‌های این نهاد در شب قدر و روز قدس حمایت مادی و معنوی خود را از ایتام و خانواده‌های نیازمندان تقبل کنند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات