۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۷۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

احترام متقابل زن و شوهر اصل نخست شیرین‌سازی زندگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیرین‌سازی زندگی تابع اصول و قواعد ویژه ای است، گفت: نخستین اصل در شیرین‌سازی زندگی احترام متقابل زن و شوهر به یکدیگر است.
حجت الاسلام گيوي نهاوندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام امرالله گیوی نهاوندی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در همایش آموزشی ویژه بانوان و زوج های جوان که با عنوان «خانواده اسلامی و تحکیم بنیان خانواده» در محل فرهنگسرای شهروند بجنورد برگزار شد، بر ارتقای باورها و آموزه های اسلامی در زندگی تأکید کرد.

 

وی در این همایش که همزمان با سالگرد شهادت امام حسن عسگری(ع) با هدف تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای مهدوی، به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی و مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری بجنورد اجرا شد، شیرین سازی زندگی را یکی از نیازهای ضروری خانواده ها در جامعه امروزی دانست و افزود: اگر خانواده ها زندگی شیرینی داشته باشند فرزندانی که در این خانواده ها تربیت می شوند پدران و مادران مؤفق آینده کشور و نظام اسلامی خواهند بود.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی تصریح کرد: برای دست یابی به زندگی شیرین و تربیت فرزندان صالح و آینده ساز می بایست اصول و قواعد شیرین سازی زندگی از سوی اعضای خانواده رعایت شود.

 

رییس سابق دانشگاه های علوم قرآنی کشور با بیان اینکه شیرین‌سازی زندگی تابع اصول و شرایط ویژه ای است، افزود: نخستین اصل در شیرین‌سازی زندگی احترام متقابل زن و شوهر به یکدیگر است.

 

وی با اشاره به اینکه محبت متقابل بین زن و شوهر و فرزندان دومین اصل شیرین سازی زندگی است، خاطرنشان کرد: در حالی که بر اساس آموزه های اسلامی و یافته های روانشناسی می بایست زن و شوهر دائما به یکدیگر محبت کنند متأسفانه اکنون در بسیاری از خانه ها و خانواده ها محبت بین همسران به کلی از بین رفته است.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی ادامه داد: این در حالی است که از منظر دین مبین اسلام زن و شوهر عاشق و معشوقی هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و باید نیاز همدیگر به محبت را پاسخ دهند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزه خانواده تصریح کرد: هر اندازه که محبت بین زن و شوهر کاسته شود به همان میزان شیرینی زندگی آن خانواده نیز کاهش می یابد و در نتیجه آن خانواده به همان اندازه از زندگی دینی و سبک اسلامی بی بهره خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه برخی از روابط بین همسران عاشقانه نبوده و این موضوع در آینده، زندگی آنها را دچار بحران می کند، اضافه کرد: راه برون رفت از این وضعیت برگشت به فضای اسلامی و انسانی و محبت دائم زن و شوهر نسبت به یکدیگر است.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی با اشاره به اینکه ابراز محبت بین زن و شوهر باید به سه شیوه محبت گفتاری، محبت رفتاری و محبت نوشتاری صورت گیرد، افزود: هر اندازه بیان کلمات محبت آمیز بین زن و شوهر بیشتر باشد به همان میزان محبت متقابل بین آنها افزایش می یابد.

 

وی ادامه داد: این موضوع خصوصا در رابطه مرد به زن بسیار مهم است چرا که کلمات محبت آمیز هیچ گاه برای زن تکراری نشده و برای او احساس خستگی و دلزدگی ندارد.

 

این استاد حوزه علمیه با قرائت حدیثی از حضرت محمد(ص)، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام می فرماید: وقتی مردی به همسرش اظهار محبت می کند این محبت چنان شیرینی در ذهن زن ایجاد می کند که باعث می شود محبت مرد تا ابد از ذهن همسر او خارج نشود./9314/202/ب1

ارسال نظرات