۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۱۱۹۲۶
امروز در مشهد؛

نشست مدیران رسانه های خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی مدیران رسانه های خراسان پیرامون نقش رسانه در جهت تحقق حضور مردمی و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس و خبرگان برگزار شد.
نشست مدیران رسانه های خراسان برگزار شد نشست مديران رسانه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست هم اندیشی و اتحاد و همبستگی رسانه های استان خراسان رضوی در مشهد با حضور مدیران برگزار شد.

 

این نشست که با موضوع نقش رسانه ها در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در سالن جلسات روزنامه قدس برگزار شد از سوی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با هدف ارائه راهکار در تحقق خواسته رهبری پیرامون حضور حداکثری مردم در انتخابات تشکیل شد.

 

در این نشست مدیران رسانه، تعیین جایگاه انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی ایران، پرداختن به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و تاکید رهبری برحضور حداکثری و همه مردم در انتخابات به عنوان راهکار در جهت هماهنگی رسانه های استان در تحقق حضور حداکثری مطرح شد.

 

افزون بر آن، مواردی همچون، انتخابات سبب ارتقای امنیت، حیثیت و اقتدار نظام می شود، اهمیت مجلس خبرگان رهبری در پیشبرد اهداف انقلاب و تاکید بر این نکته که مجلس نماد جمهوریت و خبرگان نماد اسلامیت می باشد، از دیگر راهکارهای مطرح شده در این جلسه بود.

 

سرهنگ علما مدیر سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه ظرفیت رسانه های استان در کشور در جایگاه دوم قرار دارد، گفت: آنطور که باید و شاید نقش خودشان را اجرا نکرده اند بنابراین با محوریت فصل مشترک رسانه ای، هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون انتخابات پیش رو و وظایف رسانه ها در این جلسات سه گانه تا پیش از انتخابات صورت می گیرد.

 

وی افزود: در کنار دو رکن اساسی نظام یعنی مردم و رهبری، رسانه ها نقش بی بدیلی در تحقق و پیشبرد اهداف نظام دارند. فرمایشات اخیر رهبری هم پیرامون انتخابات حکایت از اهمیت ویژه آن دارد که باید مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد تا در تحقق حضور حداکثری موفق عمل کنند.

 

امید دادن به احزاب سیاسی در رسیدن به اهداف مشروع و خواسته های قانونی خود با توجه به قضیه رد صلاحیت ها، تشکیل اتاق فکر رسانه ای در جهت شناخت عوامل عدم تحقق حضور حداکثری و برنامه ریزی در جهت رفع آن، توجه به گفتمان انقلاب و پاسخ به پرسش های نسل جوان پیرامون انقلاب، شناخت اسباب رشد مشارکت مردمی در انتخابات و استفاده از افراد خوشنام و چهره های مورد اعتماد در جهت ترویج حضور حداکثری مردم در انتخابات از مسائل مطرح شده در این نشست از سوی مدیران رسانه های استان بود.

 

استخراج و نشر مدل انتخاباتی مدنظر رهبری از بیانات ایشان از سوی رسانه ها از مهم ترین مسائل مطرح شده در این نشست بود که با مطالعه بیانات ایشان در برگزاری بیش از 30 رفراندم مردمی در نظام، تکیه و بیان اصلی ایشان بر حضور حداکثری بوده است که در تشریح این بخش از ابتدا تا سال 77 مسأله مشارکت مردمی مهم ترین موضوع بوده است و پس از آن تا سال های اخیر در کنار حضور حداکثری قانون گرایی و در این انتخابات اخیر انتخاب اصلح مطرح شده است که اشتراک همگی بر سر حضور گسترده مردمی بوده است.

 

تببین و تشریح عدم ارتباط وضع معیشتی و اقتصاد مردم با توجه به اوضاع اقتصادی جهان به انتخابات پیش رو، برانگیختن حس وطن دوستی و عرق دینی و ملی، حفظ کرامت انسانی و شعور مردمی در شیوه های تبلیغاتی کاندیدا ها مبتنی بر تطمیع و وعده های نادرست، عدم تبدیل انتخابات به رویارویی قومی و قبیله ای و رعایت حدود سیاسی و اخلاق انتخاباتی هم از راهکارهای مطرح شده از سوی مدیران رسانه ای استان بود.

 

افزایش سطح آگاهی و تحلیل مردم که خواسته رهبری معظم انقلاب از رسانه ها است در کنار ترویج صدق و راستگویی در وعده های انتخاباتی و استفاده از ظرفیت خراسان با توجه به حضور زائران، از دیگر موارد بیان شده در این نشست بود که دور دوم آن 14 بهمن از سوی ط روزنامه شهرآرا برگزار می شود./933/202/ب1

ارسال نظرات