۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۸۴۹۵۳
با حضور سخنرانانی از حوزه‌های عملیه؛

مراسم جشن بیعت روز ۲۶ آبان در سراسر کشور برگزار می‌شود

مدیر موسسه مصاف گفت: امسال مراسم جشن بیعت روز ۲۶ آبان در ۳۰ استان و ۶۰ شهرستان با حضور سخنرانانی از حوزه‌های عملیه برگزار می‌شود.
رائفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری عید بزرگ «بیعت» با حضور علی‌اکبر رائفی‌پور مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان و جمعی از اصحاب رسانه امروز دوشنبه (21 آبان) درمجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر «سرچشمه» برگزار شد.

در این نشست علی‌اکبر رائفی‌پور طی سخنانی گفت: مساله مهدویت بحث تخصصی است که نباید به جریان‌های انحرافی متصل شود به همین منظور باید مهدویت انقلابی درست تبین شده و برای آن برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.

وی افزود: برای جلوگیری از انحراف مباحث مهدوی طی مشورت و پیشنهاد علما و مراجع قم تصمیم گرفته شد که تنها دو مراسم مهم تحت عنوان احیای شب نیمه شعبان و جشن بیعت در روز نهم ربیع در کشور برگزار شود. احیای شب نیمه شعبان از سال 92 و جشن بیعت نیز از سال 94 در حال برگزاری است.

  مدیر موسسه مصاف با اشاره به استقبال باشکوه مردم از این دو مراسم طی سال‌های گذشته، عنوان کرد: امسال سومین سال برگزاری جشن بیعت است. از گذشته تا امروز بدعت‌هایی بدون سند تاریخی درباره روز نهم ربیع در کشور وجود داشته که آسیب‌هایی نیز به همراه دارد به همین منظور برای برخورد با چنین بدعت‌هایی جشن بیعت جایگزین شد.

رائفی‌پور افزود: روز ترور و از دنیا رفتن خلیفه دوم در نهم ربیع نیست اینکه چرا این حادثه را به نهم ربیع انتقال می‌دهند جای بررسی داشته و نشان از مظلومیت امام زمان(عج) دارد. 

وی با بیان اینکه بر اساس روایات رسیده روز نهم ربیع غدیر ثانی معرفی شده است به همین دلیل این روز به عنوان روز جشن بیعت انتخاب شد، گفت: امسال جشن بیعت در 30 استان و 60 شهرستان با حضور سخنرانانی از حوزه‌های عملیه برگزار می‌شود.

 مدیر موسسه مصاف با اشاره به اینکه امسال مراسم جشن بیعت روز ۲۶ آبان در سراسر کشور برگزار می‌شود، بیان داشت: در تهران این مراسم در میدان امام حسین(ع) و از ساعت۱۵با شعرخوانی «حمیدرضا برقعه ای»، اجرای موسیقی از سوی «پویا بیاتی» و مداحی حاج «محمدرضا طاهری» و «سیدمجید بنی فاطمه» و همچنین سخنرانی بنده برگزار می‌شود.

رائفی پور با بیان اینکه جشن بیعت کاملا به صورت مردمی برگزار می شود. عنوان کرد: با حضور کارشناسانی از مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود به عنوان دو قطب فعالیت های مهدوی حوزه؛ برگزاری مراسم در ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی مورد تایید و تصویب است.

 وی افزود: در زمینه مسائل مهدوی در فضای مجازی کانال مهدی یاران ایجاد شده است محتوای مورد نیاز مردم را پاسخگو باشد همچنین در راستای ایجاد گفتمان مهدوی جمعی نرم افزار جامع مهدویت نیز که با موضوع وصیت‌نامه‌های مهدوی شهدا، روایات ائمه معصومین(ع) درباره مهدویت، توقیع‌های امام زمان(عج)، اشعار مهدوی، نرم افزار کارخانه مهدوی با ۱۱۰ قصه مهدوی، و متون مناسب برای لالایی شب کودکان با موضوع مهدوی نیز تولید شده است./۸۱۳/

ارسال نظرات