۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۶۱۵۲۳
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان مطرح کرد؛

هیأتی‌ها و مسجدی ها، پیشتاز در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

هیأتی‌ها و مسجدی ها، پیشتاز در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
خوزستان - حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه حفظ سلامتی خود و دیگران، واجب است، گفت: مساجد و هیأت‌ها به بهترین شکل ممکن دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می کنند.
حجت الاسلام علیرضا قربانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از هرگونه ابتلا به بیماری یک واجب شرعی است، خاطرنشان کرد: حفظ سلامتی خود و دیگران، واجب است و توجه به آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی یک امر حتمی می‌باشد که در نتیجه چنین توجهاتی تاکنون بیماری کرونا در استان مدیریت شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با ابراز امیدواری از اینکه وضعیت پایدار در استان کماکان ادامه داشته باشد، اظهار داشت: مساجد و هیأت‌ها و برگزارکنندگان مراسم‌های مذهبی به بهترین شکل ممکن دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به مسائل شرعی در این باره توجه ویژه‌ای می‌کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تدین و تقواگرایی سبب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) برای حفظ دین خدا است؛ از این رو همه برنامه‌های تبلیغی و محتوایی به سمت و سوی دین باشد و در عین حال افزایش معرفت دینی و پاسخ به شبهات صورت بگیرد.

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای اسلام حکومتی بود، ادامه داد: فضای فکری مردم به سوی تحلیل و باور‌های دینی پیش رود و متولیان امور دینی مباحث دینداری را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه حکومت و سیاست یکی از قالب‌های دینداری در نگاه امام حسین (ع) است، بیان داشت: سیدالشهدا از طریق تشکیل حکومت در پی تثبیت ارزش‌های دینی بود؛ از این رو یکی از مهمترین عرصه‌ها برای تحقق اهداف فرهنگی و معنوی دین، حکومت است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه حکومت اسلامی شیعی مبتنی بر ولایت فقیه مانعی در برابر نفوذ دشمن در محور مقاومت و جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اسلام اصیل، اسلام حکومتی و سیاسی است؛ از این رو کسی که می‌خواهد متدین باشد باید از قالب‌های سیاسی در تبلیغ بهره ببرد./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات