۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۸۸۹۲۵
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

انقلابی گری از حرکت اندیشه ورزانه و مبتنی بر عقلانیت جدایی ناپذیر است

انقلابی گری از حرکت اندیشه ورزانه و مبتنی بر عقلانیت جدایی ناپذیر است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام سالاری گفت: شیوه صحیح جمهوری اسلامی از اوّل کار تا امروز این بوده که حرکت انقلابی با حرکت اندیشه ورزانه و عقلانی همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی و اساتید حوزه، به تبیین شاخص انقلابی گری در مدیریت کشور پرداخت و اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند در این زمینه پایبندی به شاخص‌های انقلابی بودن و مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب شاخص اول است.

وی افزود: هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن‌ها، پایبندی به استقلال همه‌جانبه کشور ازجمله استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی که مهم‌تر از همه است و استقلال امنیتی، حساسیت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از او و تقوای دینی و سیاسی از دیگر شاخص‌های انقلابی گری در مدیریت کشور است که اگر این پنج شاخص در کسی وجود داشته باشد، قطعاً انقلابی است.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: در این نگاه انقلابی گری علاوه بر تدین با عناصری چون انضباط و عقلانیت پیوند خورده است؛ یعنی یک فرد انقلابی دارای سواد، انضباط، تدین، حرکت و دارای عقل و خردمند است.

وی با بیان اینکه عقلانیت واقعی هم در انقلابی گری است و این نگاه انقلابی است که می‌تواند حقایق را به ما نشان بدهد، خاطرنشان کرد: معنای عقلانیت این است که انسان اصالت‌ها را بشناسد، عقلانیت تکیه به مردم، تکیه به نیروی داخلی و تکیه و توکل به خدای بزرگ است، عقلانیت در این نیست که انسان خود را بعد از رها شدن از چنبره قدرت آمریکا و استکبار مجدداً نزدیک به آن‌ها بکند.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: البته شیوه صحیح جمهوری اسلامی نیز از اوّل کار تا امروز این بوده که حرکت انقلابی با حرکت اندیشه ورزانه و عقلانی همراه باشد.

وی با اشاره به اهمیت توأم بودن رفتار انقلابی و مدیریت جهادی، اظهار کرد: انقلابی عمل کردن در عرصه مدیریت کشور نیازمند روحیه انقلابی و عزم و اراده مستحکم است و معنای روحیه انقلابی هم به تعبیر رهبر معظم انقلاب این است که یک انسان انقلابی شجاعت دارد، اهل اقدام است، اهل عمل است، ابتکار می‌ورزد، بن‌بست شکنی می‌کند، گره‌گشایی می‌کند، از چیزی نمی‌ترسد، به آینده امیدوار است و به امید خدا به سمت آینده روشن حرکت می‌کند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات