۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۳۳۲۸۲

اهل سنت به حکم عید عبدالحمید اعتنا نکردند!

اهل سنت به حکم عید عبدالحمید اعتنا نکردند!
روز جمعه در حالی که مردم ایران و پاکستان روزه بودند، عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان عید فطر اعلام کرد و او به همراه جمعی از حامیانش به اقامه نماز عید در روز آخر ماه مبارک رمضان پرداختند.

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود نوشته است:

بی‌بی‌سی فارسی، یکی از رسانه‌های حامی عبدالحمید تیتر زد که «رمضان؛ دفتر خامنه‌ای می‌گوید فردا عید فطر است، استان‌های سنی‌نشین امروز نماز عید خواندند». این تیتر، اما دروغ بود و نه تنها استان‌های سنی نشین ایران در تعیین زمان عید فطر تابع عبدالحمید نبودند، حتی در همان استان سیستان و بلوچستان هم اهل سنت، همراه با سایر مردم ایران، روز شنبه را عید گرفتند، اخبار و فیلم‌های مربوطه هم موجود است. از استان گلستان تا استان کردستان و نیز مناطق سنی‌نشین آذربایجان شرقی، روز جمعه را همراه سایر هموطنان خود روزه گرفتند و شنبه نماز عید فطر خواندند.
امام جمعه اهل سنت چابهار از جمله افرادی بود که عید را روز شنبه دانست. همین اقدام او و همراهی نکردنش با عبدالحمید باعث شد موجی از توهین‌ها از سوی افراطیون حامی عبدالحمید خطاب به او بیان شود.

جوان در ادامه نوشته است:

این اقدام با واکنش امام جمعه اهل سنت چابهار مواجه شد. مولوی عبدالرحمن ملازهی در خطبه‌های نماز عید فطر اهل سنت چابهار گفت: «برخی از اهل سنت در برخی از مناطق روز گذشته را عید فطر اعلام کردند و با توجه به رویت هلال ماه در غروب جمعه یکم اردیبهشت‌ماه در ایران اسلامی امروز به‌عنوان روز عید سعید فطر اعلام کردیم و حتی پاکستان نیز امروز را عید اعلام کرده است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات