۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۳۶۹۹۴
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت اساتید حوزه علمیه خراسان در مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور

استفاده از ظرفیت اساتید حوزه علمیه خراسان در مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور خواستار نقش‌آفرینی اساتید حوزه علمیه خراسان در ارتقا و تعالی بینشی و بصیرتی دوره‌های این مرکز در شمال شرق کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دکتر محسن میری، رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام گلشن‌آبادی، مدیر مرکز دانش‌آموختگان، رشد و نوآوری حوزه علمیه خراسان در محل مرکز آموزش مدیریت دولتی در تهران برگزار شد، هم‌افزایی دولت و حوزه‌های علمیه را یکی از اصلی‌ترین راه‌های رشد کارکنان دولت دانست و افزود: ارتقای سواد دینی، سیاسی و بصیرتی کارکنان یکی از اولویت‌های دولت است که حوزه علمیه می‌تواند در این عرصه به خوبی نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: در کنار دوره‌های متعدد آموزشی در زمینه توسعه شایستگی کارمندان، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار مرکز آموزش مدیریت دولتی است که با توجه به توانمندی اساتید حوزه علمیه خراسان، در شمال شرق کشور از این ظرفیت ارزشمند استفاده خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور در ادامه با اشاره به آمادگی آن مرکز در خصوص تدوین شاخص‌های صلاحیت حرفه‌ای و سازمانی، تصریح کرد: افرادی که وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند می‌بایست دوره‌های آموزشی بدو و ضمن خدمت را بگذرانند و ما می‌توانیم دوره‌های آموزشی مرتبط با مشاغل و رسالت‌های روحانیت در دستگاه‌های اجرایی را با همکاری حوزه علمیه خراسان تهیه و تدوین نماییم.

در این جلسه، حجت‌الاسلام گلشن آبادی نیز با اشاره به مغفول ماندن برخی از ظرفیت‌های حوزه علمیه خراسان در عرصه ملّی و ارتباط این حوزه با دستگاه‌های حاکمیتی، تصریح کرد: این حوزه با ده‌ها استاد برجسته و توانمند در سطوح میانی و عالی و با ترکیب اساتید جوان، روزآمد و دغدغه‌مند و علما و فقهای طراز اول، می‌تواند به عنوان مجموعه مشاوره‌ای امین و متخصّصی در امور دینی و اجتماعی، در کنار دولت به ایفای رسالت خود بپردازد. ‌‌

مدیر مرکز دانش‌آموختگان، رشد و نوآوری با تاکید بر احراز صلاحیت‌‎های طلبگی حوزویان قبل از ورود به دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: مرکز دانش‌آموختگان و آموزشگاه فنی و حرفه‌ای حوزه علمیه خراسان در کنار سایر بخش‌ها اعم از معاونت علمی، معاونت فرهنگی تبلیغی، مرکز مشاوره و... خدمات آموزشی و مهارتی متنوعی به طلاب و دانش‌آموختگان حوزوی ارائه می‌کنند، با این حال، ارائه مهارت‌های سازمانی و مدیریتی اجرایی به طلاب مستعد و متقاضی حضور در دستگاه‌های اجرایی به عنوان استخدام یا امریه خدمت سربازی توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور، کمک شایانی به تکمیل مهارت‌های ایشان خواهد کرد.

گفتنی است در پایان جلسه، طرفین بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این دو مجموعه تأکید کرده و مقرر گردید پیش‌نویس آن در کارگروه مشترکی تهیه و تنظیم شود.

ارسال نظرات