۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۳۷۴۸۰
صدور انقلاب ۲؛

انقلاب اسلامی، هوای بهاری برای جهان

انقلاب اسلامی، هوای بهاری برای جهان
بالاخره این اندیشه، تفکر و حقیقت انقلاب اسلامی بر ذهن همه مردمی که مایلند بدانند، تحمیل خواهد شد؛ مانند هوای بهاری که هرگز در یک باغ، یک بیابان و یک شهر زندانی و محصور نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، «صدور انقلاب» یعنی صدور فرهنگ انسان ساز اسلام و صدور صفا و خلوص و تکیه و اصرار بر ارزش‌های انسانی؛ که صدور آنها وظیفه‌ای افتخارآمیز و راه انبیا است؛ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای صادر کردن ارزش های انقلابی و افشاگری درباره مستبدها و ظالم های عالم را وظیفه و تکلیف الهی خواندند و فرمودند: اگر این کار را نکنیم کوتاهی کرده‌ایم. 

جمهوری اسلامی و ملت ایران و شخصیت عظیم و عالیقدر امام خمینی رحمه الله علیه نشان دادند که همه قدرت های عالم برای مقابله با چنین عزم و اراده پولادین کوچک‌اند؛ انقلاب ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و طبیعی است که این حرف‌ها؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم به گوش ملت ها خواهد رسید.

مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات‌شان می فرمایند: ما هرگز اسلام را منحصر به خودمان ندانستیم؛ اگر اسلام به معنای باران رحمت بر زندگی انسانها باشد و اگر اندیشه اسلامی و مقررات اسلامی، وسیله نجات انسان ها و تضمین کننده زندگی شایسته انسانیت است؛ چه دلیلی وجود دارد که ما آن را فقط برای چند میلیون انسان ایرانی بخواهیم؛ ما آن را برای همه انسانهای جهان می خواهیم.

شما وقتی یک حقیقتی را فهمیدید و چیز زیبایی را درک می کنید، می‌خواهید آن را به همه کسانی که با آن علاقه دارند نشان دهید؛ وقتی جامعه اسلامی حقیقت زیبای اسلام و توحید را درک کند، مایل است آن را به  تفهیم همه درآورد و هیچ کس هم نمی تواند بگوید که شما چرا می‌خواهید این چیزی را که فهمیده اید به دیگران یاد دهید.

انقلاب صادر خواهد شد؛ مانند هوای بهاری

اگر ما هم نخواهیم یاد بدهیم، بالاخره این اندیشه، تفکر و حقیقت بر ذهن همه مردمی که مایلند بدانند، تحمیل خواهد شد و انقلاب خودش به خودی خود صادر خواهد شد؛ مانند هوای بهاری که هرگز در یک باغ، یک بیابان و یک شهر زندانی و محصور نمی شود، مانند بوی عطر لطیف گلهای بهاری که به خودی خود در فضا پراکنده می شود.

یکی از دلایل بزرگ «صدور انقلاب» این است که ایرانی‌ها از روز اول انقلاب فرصت نکردند که برای صادر کردن انقلاب اقدام اساسی و جدی داشته باشند ولی درعین حال مشاهده می‌شود انگیزه اسلامی و خیزش اسلامی سراسر منطقه را فرا گرفته و از شمال آفریقا تا خاورمیانه و آسیای دور را در بر گرفته است.

مقام معظم رهبری در پاسخ به این سوال که چگونه ما با صدور انقلاب، روابط بین‌المللی را حفظ خواهیم کرد؟ اظهار داشتند که این سوال پاسخ خیلی ساده ای دارد؛ اگر صدور انقلاب به معنای صدور توپ، تفنگ و سرباز برای فتح سرزمین های دیگر بود هرگز با روابط بین المللی سازگاری نداشت؛ اما «صدور انقلاب» به معنای صدور فرهنگ است.

امام راحل نهضت را جهانی میدانست و این انقلاب را متعلق به همه ملت های مسلمان و حتی  غیر مسلمان می دانست و این معنایش این است که بوی خوش این پدیده رحمانی باید در دنیا پراکنده شود و ملت ها بفهمند که وظیفه آنها چیست؛ ملت‌های مسلمان بدانند که هویتشان چگونه است و این نظام فکری باید برای دنیا منعکس شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایی دیگر با بیان اینکه «صدور انقلاب» یعنی منعکس شدن نظام فکری موجود در جمهوری اسلامی و انتقال معرفت اسلامی است، فرمودند: اگر این معرفت منتقل نشود آن چیزی که شما مایلید در سراسر جهان انجام بگیرد، انجام نخواهد گرفت؛ اولین گام مهم برای انتقال معرفت این است که مردم بدانند شما چه می گویید؟ و حرف شما معلوم شود.

برای همین است که پیامبران اسلام؛ اولین کارشان این بود« جئنا لکذا» یعنی ما برای این آمدیم که « لنخرج العباد من عبادة العباد الی عبادة الله»؛ در حبشه وقتی که پادشاه حبشه پرسید که شما چه می‌گوید؟ گفتند ما مردمی بودیم که مردار می‌خوردیم، آب متعفن میخوریم و از بدبختی به جان هم می‌افتادیم، برادرها به همدیگر اعتماد نمی کردند، بر روی هم اسلحه می کشیدند، آنقدر پست بودیم و آنقدر محدود بودیم.

بعد پیغمبری از ما آمد و دیدگاه ما را باز کرد، ما را از چهار دیواری خانه هایمان بیرون آورد و خدا را به ما معرفی کرد و چه کرد و چه کرد؛ این‌ها را بیان کردند و نه امپراتوری را دعوت به اسلام کردند و نه به امپراطوری گفتند تو غلطی؛ وقتی پادشاه حبشه پرسید شما راجع به عیسی مسیح نظرتان چیست؟ آیات قرآن را خواندند«كهيعص،ذِكْرُ رَحْمَتِ رَبِّكَ عَبْدَهُ زَكَرِيَّا» و آیات اول سوره مریم را خواندند؛ «صدور انقلاب» صدور اندیشه انقلاب و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات