۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۷۴۲۲۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نقش رهبری مذهبی و ایدلوژی انقلاب از نهاد مرجعیت برخاست

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: روحانیت نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت جامعه اسلامی ایران ایفا نموده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، عضو خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت دهه فجر با اشاره به این که  روحانیت و مرجعیت برجسته‌ترین نقش‌ها را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفاء نمودند، گفت: نقش رهبری مذهبی و ایدلوژی انقلاب از نهاد مرجعیت برخواسته است.

وی، روحانیت را پیشگام نهضت های اسلامی دانست و تصریح کرد: نهضت انقلاب اسلامی ایران نیز توسط روحانیت آغاز شد و با نقش آفرینی این قشر تأثیر گذار جامعه ادامه یافت و به پیروزی رسید.

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که تحت هیچ شرایطی نمی توان نقش برجسته روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی را انکار کرد، خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روحانیت بدون هیچ گونه انتظاری به استحکام پایه های این نهضت مردمی پرداخت و امروز باید این نقش برجسته روحانیت در طول دوران قبل و بعد از انقاب برای مردم و به ویژه جوانان تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری اظهار داشت: روحانیان و طلاب ما به عنوان مبلغان دین و انقلاب در طول پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن به عنوان سکان داران تبلیغ دینی درخشش قابل توجهی را در جامعه ایفا نمودند.

وی حفظ نظام اسلامی و اجرای احکام الهی در جامعه کنونی را از مهم‌ترین وظایف روحانیت برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر که به برکت انقلاب اسلامی، اسلام در تمام جهان به سرعت در حال گسترش است،‌نباید بگذاریم که عده‌ای رنگ دین را از انقلاب ما بگیرند.  در تبلیغ فرهنگ دینی باید درس ولایت پذیری را به جوانان آموخت تا در شرایط حساس و معرکه های خطر با بصیرت به وظایف خود عمل نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری از مهم ترین پیامدهای تاریخ ساز انقلاب اسلامی را اقبال مردم جهان به اسلام و دین دانست و ادامه داد: این مسأله و جهانی شدن انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و اکنون نیز با رهبری مقام معظم رهبری در سایه بهره گیری از توان تبلیغی روحانیت در مسیر انقلاب بوده است.در تبیین ارزش های والای انقلاب همه جامعه باید دخیل باشند و این مهم را بدرستی به جامعه و جوانان انتقال دهند. 

وی افزود: باید نهادهای فرهنگی اتقلابی از همه توان وابزارها در معرفی انقلاب و اندیشه های والای امام راحل و رهبری، به مردم بخصوص نسل سوم انقلاب اهتمام ویژه اعمال نمایند./950/ت302/ص
ارسال نظرات