۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۷۴۳۶۶۶
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

«طوفان الاقصی» لرزه به ارکان رژیم صهیونیستی انداخت

«طوفان الاقصی» لرزه به ارکان رژیم صهیونیستی انداخت
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: عملیات غافلگیرانه مبارزان فلسطینی بنام «طوفان الاقصی» لرزه به ارکان رژیم غاصب انداخت و هیمنه پوشالی آن را به سخره گرفت،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: وحدت کلمه، اساس ادیان الهی بوده است. اما منشاء تفرقه در ادیان و دین اسلام نیز، خود پیروان آن دین ها هستند، خداوند می فرماید: واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا، همه ما این آیه را بسیار شنیده‌ایم اما نتیجه: کماکان امت اسلام از هم دور هستند وتعصبات و تکفیر و توهین و تحقیر و تبعیض و گاها قتل و کشتار در میان کشورهای اسلامی متاسفانه مشاهده می شود.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از تفرقه گرایی و تعرض در جهان اسلام، بیان کرد: مسلمین در جهان اسلام باید بیش از پیش مراقب سیاست های تفرقه افکنی و جنگ افروزی دشمنان اسلام باشند زیرا دشمنان به بهانه های گوناگون مذهبی، قومی، حزبی و... مسلمانان را به صف آرایی در برابر یکدیگر و برادرکشی وا می‌دارند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از راههای دشمنان اسلام ایجاد تفرقه از راه ترور شخصیت ها است، یادآور شد: ترور اشخاص توسط دشمنان: یعنی آن شخص مؤثر است، یا ترور شخصیتی می کنند که این هم نشانه فعال بودن آن شخص را می رساند.

ماموستا مرادی افزود: تکفیر از جمله حربه های ترویج گروه های افراطی است، تکفیر مجوزی برای مهدور الدم بودن و تجویزی برای ترور وقتل مسلمانان است، این درحالی است که پیامبر(ص) می فرمایند: حرمت مال و جان و آبروی مسلمان واجب است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری در جهان اسلام ضروری است، عنوان داشت: معیار همکاری در جهان اسلام برگرفته شده از سبک زندگی رسول اکرم (ص) و سنت ایشان است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی جبهه مقاومت فلسطین اشاره کرد و افزود: عملیات غرورآفرین و غافلگیرانه مبارزان فلسطینی بنام «طوفان الاقصی» لرزه به ارکان رژیم غاصب و کودک کش اسراییل انداخت و هیمنه پوشالی گنبد آهنین را به سخره گرفت،

وی با اشاره به اینکه این فتح مبین جای شکرگزاری دارد، بیان کرد: کشورهای اسلامی اگر همکاری و پشتیانی می کردند امروز ما شاهد این اوضاع نبودیم.آمار شهدای غزه به ۱۵۷۳رسیده است که متاسفانه نزدیک به ۴۰۰نفر کودک بوده است.

ماموستا مرادی تصریح کرد: اما می بینیم بعضی از کشورها مانند ترکیه با تجاوز به خاک سوریه و شمال آن کشور، کُردهای آن را بمباران می کند و به فکر زیاده خواهی ارضی است، از طرفی زلزله افغانستان با کشته شدن نزدیک به ۲۵۰۰ نفر با وجود تحریم در فاجعه انسانی قرار دارد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه 200 هزار از مردم غزه آواره شده اند، یادآور شد: از همه بدتر شبهات دروغ رسانه سلطه و تزویز است امروز کل امت با قدم وقلم و هرچه در توان دارد ولو با شهار و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مردم غزه دفاع نماییم./1400/

ارسال نظرات