۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۴۶۱۵۹

مراسم تکریم و معارفه رئیس امور مساجد کاشان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس امور مساجد کاشان برگزار شد
اصفهان – مراسم معارفه حجت الاسلام علی باغستانی به عنوان مدیر جدید امور مساجد شهرستان کاشان و تکریم و تجلیل از خدمات حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیین تکریم و معارفه رئیس امور مساجد کاشان شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی، نماینده ولی فقیه در کاشان و محمد شریف زارعی، فرماندار کاشان برگزار شد.

محمد شریف زارعی فرماندار کاشان در این آیین، گفت: محور اصلی فعالیت‌ها در اسلام مسجد است.

به گفته وی مسجد از همان صدر اسلام تا به امروز به عنوان محور اصلی فعالیت‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام رابطه اجتماعی بین جامعه و مسجد وجود دارد، یادآور شد: بسیاری از اقدامات ضد طاغوت در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از درون مساجد بود و با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد به عنوان پایگاه و سنگر مطرح بود.

شریف زارعی یادآور شد: مسجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بعنوان سنگر و پایگاه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی از جمله اعزام رزمندگان اسلام به جبهه‌های نبرد با حق بر علیه باطل بود.

به گفته وی مدیران امور مساجد امروز باید در خصوص تقویت فعالیت‌های سیاسی، اجتمماعی و اقتصادی در مسجد تدبیر داشته باشند.

فرماندار کاشان گفت: براساس اقدامات انجام شده به این نتیجه رسیدند اگر ظاهرمساجد مناسب باشد جذابیت زیادی داشته باشد ضمن اینکه امام جماعت مسجد نیز در میزان استقبال و حضورمردم در مسجد تأثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: نقش هیات امنای مسجد و کانون‌های مذهبی و فرهنگی مساجد نیز در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌هایی که برای بهبود امور مسجد انجام می‌شود تأثیرگذار است.

شریف زارعی همچنین بر تقویت کتاخانه‌های مساجد مانند سابق تأکید کرد و اظهار داشت: عملکرد مناسب هیات امنای مساجد، کانون‌های مذهبی فرهنگی و کتابخانه‌های مساجد می‌تواند تاثیر شگرفی در جذب مردم بویژه جوانان به مسجد داشته باشد.

لازم به ذکر است، تکریم و معارفه رئیس امور مساجد کاشان حجت الاسلام علی باغستانی به عنوان مدیر جدید امور مساجد شهرستان کاشان معرفی شد و از خدمات حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده تقدیر و تجلیل شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات