۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۷۵۱۹۲۵
در نشست تواصی به حق مطرح شد؛

دعوت خطبا به مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات

دعوت خطبا به مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات
در نشست تواصی به حق با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و تقویت و اقتدار ملی بر لزوم مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید شد

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نشست تواصی به حق با حضور حجج اسلام صلح میرزایی رئیس دفتر حفظ و نشراثار رهبر معظم انقلاب، سید جلال موسویان سخنران مذهبی، اسماعیل کاظمی امام جمعه پرند و محمد مسلم وافی یزدی جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه در سالن گفت وگوی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران برگزار شد.

حجت الاسلام وافی در این نشست با بیان این که منظور از تواصی به حق، افزایش جمعیت و فرزندآوری است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از یک دهه هشدار جمعیت را اعلام می دارد.

وی افزود: هیچ کشوری به سرعت ایران با کاهش جمعیت روبه رو نشده است ولی در کشوری مثل ژاپن 60 سال طول کشیده است.

جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه با هشدار به خطر کاهش جمعیت و مشارکت مردم در انتخابات و توسعه و پیشرفت ایران تصریح کرد: رهبری معظم می فرماید هیچ خطری بیش از خطر پیری جمعیت، ایران را تهدید نمی کند.

وی افزود: همین جوانان دهه 80 و در آینده، جوانان دهه 90 در انتخابات شرکت می کنند و از ایران اسلامی پشتیبانی می کنند.

حجت الاسلام وافی با اشاره به خاطره خود در دیدار با رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: 14 آبان ماه امسال، چهاردهمین فرزند خود را برای بیان اقامه و اذان، خدم ایشان بردم و به رهبر انقلاب عرض کردم سال 95 با 10 فرزند به دیدار شما آمدم و قصد فرزندآوری بیشتر را نداشتم اما شما وقتی در رهنمود های خود به فرزندآوری تاکید فرمودید، 4 فرزند دیگر متولد شدند و اینها همه سربازان و فدائیان شما برای رسیدن به قله ظهور هستند.

 در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام صلح میرزایی، تواصی به حق و تواصی به صبر را دو عامل اجتماعی دانست و بیان داشت: مردم ایران با هم متحد بوده و میلیون ها نفر در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی افزود: باید گفتار تواصی به حق را در تحقق وحدت بیشتر میان مردم و مشارکت حداکثری به کار گیریم.

میرزایی رئیس دفتر حفظ و نشراثار رهبر معظم انقلاب بیان داشت: باید نیروهای انقلابی نقطه زنی کرده و کنشگر انتخابات باشند.

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات انتخابات در فضای مجازی افزود: باید نیروهای انقلابی به صورت زنجیره وار و گسترده باهم برای وحدت بیشتر میان مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات، تلاش کنند.

حجت الاسلام سید جلال موسوی در ادامه این نشست یکی از مطالبات رهبر انقلاب را تواصی به حق و مساوات بوده است که باید این مسئله در میان مردم تبیین و تشریح شود.

وی افزود: باید اسلام حقیقی را در میان مردم ترویج کرده و با رای دادن، زمینه انقلاب حقیقی که همان انقلاب حضرت مهدی(عجل) است را فراهم کنیم.

سخنران مذهبی با اشاره به فتنه سال های 88 و 98 اظهار داشت: مردم در این فتنه ها پای انقلاب و آرمان های آن ایستادگی کرده و با رای دادن و مشارکت حداکثری در انتخابات، زمینه تحقق آرمان های مهدوی را فراهم سازیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام کاظمی امام جمعه پرند به تبیین چگونگی حضور حداکثری مردم در انتخابات پرداخت و بیان داشت: با ایجاد امیدواری در میان مردم و همراهی مسئولان با آنان، می توان مقدمات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم ساخت.

وی افزود: نباید تشکیل میزهای خدمت مسئولان در نماز جمعه ها و مکان های عمومی در طول ایام سال تعطیل بوده و تنها در ایام انتخابات تشکیل شود.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به نقش آفرینی خواص و نخبگان جامعه در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: معصومان(ع) در طول تاریخ اسلام با خواصی مواجه بودند به هنگام، به وظیف خود عمل نکرده و موجبات به وجود آمدن خسارت های جبران ناپذیری به اسلام شدند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی، کاملترین و مدرن ترین الگوی اسلام ناب محمدی را ارائه کرده است بیان داشت: باید نخبگان جامعه به هنگام برای استحکام نظام و حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

ارسال نظرات