۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۵۲۱۸۲
مشارکت رقابت؛ پشتوانه ایران قوی (۱۵)؛

حجت الاسلام زمانی: راه درمان مشکلات، شرکت در انتخابات است؛ نه انزوا گزینی و قهر از صندوق های رأی

حجت الاسلام زمانی: راه درمان مشکلات، شرکت در انتخابات است؛ نه انزوا گزینی و قهر از صندوق های رأی
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و وجود برخی از مشکلات در کشور بر لزوم مشارکت در انتخابات برای درمان ناکامی ها و مشکلات تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، انتخابات را یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی دارای دو رکن جمهوریت و اسلامیت است که اسلامیت آن توسط ولایت فقیه تأویل می شود؛ اما مردمی بودن آن توسط انتخابات متعددی است که توسط این نظام به عنوان رکن دوم انجام می شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کشور تاکید کرد: این دو مجلس، بازوان قوی مردمی بودن و پایه های نظام اسلامی است.

وی در ادامه افزود: نقشی که مجلس خبرگان رهبری در کشور دارد این است که خبرگان، انتخاب کنندهِ زمامدار اصلی حاکمیت نظام اسلامی یعنی ولی فقیه هستند که نقش بی بدیلی در نظام اسلامی ایفا می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: ان شاءالله همه مردم با شرکت با شکوه در انتخابات، آمار مشارکت کنندگان در انتخابات را بالا برده و حضور مردم در پای صندوق های رای را به حداکثر می رسانند.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با اشاره به کارکردهای مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین و جایگاه قانون گذاری آن در کشور اظهار داشت: هر قانونی که در کشور مورد نیاز است، باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و راه تصویب قوانین خوب، این است که نمایندگانی قوی و سالم انتخاب و به مجلس فرستاده شوند.

وی افزود: طبعا حداقل واجبی که برعهده ملت ایران است، این است که برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت باشکوهی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات و انتخاب بهترین ها می تواند، مردم را به آرمان های دلخواه برساند و عدم شرکت در انتخابات؛ نه به نفع دین است و نه به نفع انقلاب و کشور.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در پایان تاکید کرد: اگر افرادی گلایه و رنجشی از برخی مشکلات دارند، راه درمان ناکامی ها، منزوی شدن و عدم شرکت در انتخابات نیست؛ بلکه این روش مشکلات را به مراتب سخت تر کرده و مشکلات را روز به روز بیشتر خواهد کرد.

ارسال نظرات