۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۵۲۲۳۷
آیت الله بنابی مطرح کرد؛

طلاب جامعه المصطفی؛ مصداق کامل هجرت در راه خدا

طلاب جامعه المصطفی؛ مصداق کامل هجرت در راه خدا
مدیر حوزه ولیعصر(عج) بناب با بیان اینکه طلاب جامعه المصطفی(ص) مصداق کامل هجرت الی الله هستند، گفت: ما به حال شما و مقامی که نزد خداوند متعال دارید غبطه می‌خوریم لذا شما باید از دقایق و ثانیه‌های که در این نهاد علمی حضور دارید از فرصت‌های پیش رو به نحو احسنت استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالمجید بنابی در مراسم جشن نیمه شعبان که در محل نمایندگی جامعه المصطفی با حضور در جمع اساتید کارکنان و طلاب و خانواده های نمایندگی جامعه المصطفی در تبریز برگزار شد ضمن تبریک اعیاد نیمه شعبان خاطرنشان ساخت: باید عالم به گونه ای باشد که عامل باشد و مردم از معلومات انان استفاده کنند و مردم از علم انان نفعی ببرند. 

وی در ادامه تصریح کرد: ای کاش ما از مصادیق علمایی بودیم که جامعه از فرمایشات ما بهره مند بود و در مقام عالمی نباشیم که در مقام احتکار علم, دانش و اموخته های خود باشیم و اگر علم ما برای مردم بهره ای نداشته باشد و احتکار علم کنیم خود این امر در حالی که مردم در جهالت هستند امری خطرناک است.

طلاب جامعه المصطفی مصداق کامل هجرت الی الله

آیت الله بنابی گفت: طلاب جامعه المصطفی که از ملیت های مختلف در سطح کشور حضور دارند و برای طلب تعالیم دینی هجرت کرده اند مقامی چه بسا مقامی بالاتر از ما دارند و این روحیه شما جای تبریک دارد که طلاب جامعه المصطفی مصداق کامل مهاجر الی الله هستند و ما به حال شما و مقامی که نزد خداوند متعال دارید غبطه می‌خوریم لذا شما باید از دقایق و ثانیه های که در این نهاد علمی حضور دارید از فرصت های پیش رو به نحو احسنت استفاده کنید، چه بسا در رسیدن به این عرصه با مشکلات متعددی روبرو شده اید.

وی گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و به برکت وجودی مقام معظم رهبری نشر معارف اسلامی و تبیین مبانی دینی در گستره جوامع بشری از قبل بسیار گسترده تر و محیا تر است.

طلاب جامعه المصطفی مصداق کامل هجرت الی الله

آیت الله بنابی گفت: طلاب در اولویت های خود تحصیل و تهذیب را فرا گیرند همانطور که اموزش مقدمه تهذیب است چه بسا بدون تهذیب دریای علم برای ادم خسران آور است. 

وی با بیان اینکه ماه شعبان ماه رحمانیت و رحمت لعالمین می باشد ابراز داشت: ما باید خودمان را بشناسیم و معرفت نفس داشته باشیم و توجه داشته باشیم که خداوند متعال چه سرمایه های برای ما گذاشته است بطور مثال خداوند از روح خود برما دمیده است و این بسیار عجیب است وای برما که بر امانتی خداوند متعال بر ما داده است را الوده کنیم فلذا باید در تلاش باشیم تا به سر منزل مقصود برسیم و در جهت تحقق و تبیین مبانی دینی مبین اسلام تلاش داشته باشیم.

طلاب جامعه المصطفی مصداق کامل هجرت الی الله

وی خاطرنشان ساخت: درس های طلاب عبادت است و شما باید به گونه ای رفتار داشته باشید که غیبت در درس های خود را گناه بدانید درس به ما حسب مطالعه و تقریر نویسی باید لازم باشد و طلبه باید تلاش کند و چه بسا با هزینه کرد بیت المال ها دقت داشته باشیم تا هدر ندهیم و بدانیم عالم محضر خدا است و در نگاه ها زبان افکار سلوک اعمال خود دقت داشته باشیم.

آیت الله بنابی در پایان خاطرنشان ساخت: نیمه شعبان شب سرنوشت است و خود به نوعی شب قدر است و باید بدانیم در این روز اتفاقی رخ داده است که حیات عالم بر ان بستگی دارد و منجی عالم بشریت در این روز به دنیا امده است و امیدواریم حضرت هر چه زودتر ظهور کنند.

ارسال نظرات